London

Jag har hört många säga "jag blev förälskad i stället" men aldrig upplevt det själv, förns nu! Kanske var det för att jag just inte hade några förväntningar på London utan mer hade fokus på att få vara med kompisar, men vilken grej. Jag har som sagt gått och förälskat mig. 

Förmodligen var det mycket tack vare resesällskapet som hade sten koll på bra ställen och iochmed det gick det smidigt att ta sig runt osv men ändå.. 
Jag vet inte vad som gjorde att jag föll så pladask då jag varken är vidare förtjust i öl eller fotboll ;) men jag hade kunnat suttit nykter på alla mysiga pubar i evigheter, kollat på människor och pratat med umgänget! Alla möjliga olika människor, galna och inte galna. Snygga byggnader, fräcka butiker, så otroligt många alternativ, jag ville helst fråga alla människor vart dom var på väg och jag trodde inte att det skulle skilja sig så kulturellt mellan England och Sverige. Men det var lättsamt helt enkelt. Folk var sig själva på ett sätt som jag älskade. Husen, byggnaderna var ju just så som i filmerna, gamla och vackra och det ångade från fönstren tidig morgon ;) 


Nu är vi hemma och jag ligger i min egen säng. Borta bra men hemma bäst.. Även om tankar går tillbaka på dom dagar som varit. Möten med nya människor, härliga höga skratt, galna uppdrag och bara en känsla av att få vara på ett så där ovanligt sätt. Alla nya intryck och upplevelser. Vem kunde ana att den stad jag kanske sist av allt hade i tanken på att besöka, innan våra vänner skulle flytta dit skulle komma att bli min största kärlek hittills. Charter resor i all ära, bekvämt, du vet vad som väntar, du vet vad du får. Men en weekend i London var just vad vi behövde och även om ögonen blöder en uns av trötthet kan jag känna att det varit så värt det för det har varit så otroligt roligt och häftigt! 

Back on track nu då. Hur bra känns det inte att krama barnen efter att ha varit borta. Det är det bästa som finns. När den där pruppfiskorven testar gränserna redan efter 30 minuter tillsammans men då gör det inget, för jag har ju längtat efter med. Eller när Thilde visar att momma lärt henne ställa sig upp själv (på gott och ont, hämnden blir ljuv)

Vi har en ganska intensiv vecka framför oss så imorgon startar vi med en rivkick! Brucetta är min nya favorit, Ica maxi fyller 20 år, gympa, träning, städning, målning, ja listan är lång men det är just efter ett avbrott som man uppskattar det där med att få komma hem. Starta den där tvättmaskinen som iaf jag så innerligt hatade innan jag åkte och framförallt att ha fått lite ny energi till att starta nya projekt och planer. 


God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0