Funderingar

Jag undrar om jag felprioriterar min tid? 
Jag är mammaledig och Theo på dagis tis, ons, tor mellan 09-14.
Jag brukar ha fullt upp hela dagarna ändå. Ja ni vet med det som alla andra också gör. Tvätt, disk, städ osv, dom listorna tar ju aldrig slut. Nu har vi dessutom två-fyra kvälls aktiviteter i veckan och bland detta ska vi klämma in tid för träning, umgänge och annat. Min barnmorska har tjatat om att jag borde på Kyrkis med Thilde för att träffa andra mammor. Jag har fortfarande inte varit där. Det låter säkert jätte dumt men jag har inte tid. Jag har förmodligen tid att gå dit ibland för att Thilde skulle få leka och så, men jag har inte tid för nya bekantskaper, tragiskt kanske men det är så jag känner. Jag gillar att träffa nya människor men som livet är idag är det fullt upp att vårda dom redan knutna kontakterna. Och för Thildes skull har vi bebisar runt oss som vi träffar. På Facebook kryllar det av grupper, bland annat "mammor med barn 2012" där det ständigt skrivs "någon som vill umgås?" "Någon som vill ses på norra?" "Vad gör alla idag?" Jag får nästan panik när jag ser det och tänker om det är jag som är knäpp eller varför verkar andra mammalediga ha tid till att umgås så mycket? Har inte dom också hem som ska skötas, mat som ska lagas/handlas, aktiviteter som ska köras till, kläder i drivor som ska tvättas/vikas? Jag kan bli galen av den här tanken och har ändå svårt att fatta var folk får all tid ifrån? Kanske beror det på att vi under hösten just inte varit hemma så mycket så saker släpar efter? Men ändå, vardagssysslor har ju alla. Får fundera en sväng till och kanske bege mig till Kyrkis som hon säger. Hur gör ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0