"Lika varm som en middag!"


Han är ganska kaxig den här killen.
 
Dagens skönaste kommentar:

Thilde råkar boxa till mig rakt i ögat så det rinner tårar, då kommer Theo fram och skäller på henne:
"Du slutar upp med att slå mamma, annars åker du in i ugnen och då blir du lika varm som en middag!"

Vi har haft en bra dag. Började med att jag LYCKADES med baconinlindad köttfärslimpa. Så sjukt roligt när man lyckas och det har hänt en del på slutet! Wiiiie.
Sen kom några av grannarna. Lina med hennes pojkar Tiger, Tristan och Tias. Och Anna med hennes ena pojke Viktor. Gissa om Theo blev lycklig över att huset fullt med polare.
När dom åkt blev det super trist. Lungt och tyst visserligen men det har regnat ute hela dagen så Tvn har gått varm och därmed lär jag somna med dåligt samvete. Men Pappa och Farmor kom och hälsade på. Farmor hade stickat en så fin kofta till Thilde. Den kommer bli så fin till hösten när hon växt i den. Det är likadan som Prinsessan Estelle hade på sig när hon var 1 år :)



Och när dom sen åkt röjde vi lite här hemma och sen kom solen (kors i taket) Så vi tog trampbilen på en raggar sväng, dock bara 20 minuter då klockan hann bli ganska mycket. Nu efter många om och men, tårar från lilla damen och tjat och bus med lilla grabben sover dom äntligen. Det är en process att lägga båda två, men det går på nått vis :)

Fick samtal av min syster idag också. Hon var så lycklig att hon grät. Hon förtjänar verkligen lite positivt nu :)

Själv är jag dagavill och går på högvarv. Jag är så ofattbart förvirrad. Men ack så lycklig för nu är det bara två veckor kvar på detta 08 liv. Jag kommer bli sambo på heltid och få ha min kärlek på hemmaplan. Det kommer märkas den 25:e men det är värt vareda krona att få ha honom hemma. Som jag väntat på den dagen.


I övrigt känns det mesta rörigt. Kalendern är fullspäckad och jag fattar inte alls hur jag ska hinna med allt jag har planerat.. Men så fort det stannar upp så känner iaf jag efter för mycket. Och just nu känner jag bara för att fortsätta i det här tempot. Johan däremot behöver varva ner och förutom en resa till Göteborg är hans kalender lugnare (bortsett från jobbet vilket tar all hans tid nästan som det är nu)
 
Men det är ju roliga saker. Vi behöver det. Vi behöver omge oss av folk som får oss skratta.. Läste någonstans att det är det bästa folkslaget, människor som får andra att skratta. Balsam!

Sen finns det många borde.. Jag borde..
åka och väga Thilde.
Rensa klart i källaren
Få bort sand högar från gården
Rensa kylen
Städa badrummet
Vika tvätten (det som är tänkt packas ner i kartonger)
Åka och köpa mer jord.
 
A, listan med borden kan fyllas oändlig men vi tar en sak i tagen och låter det ta den tid det tar. Men jag skulle verkligen behöva någon som tog mig i kragen och sa, nu är jag med barnen och du kör sand ;) haha.. Men men, jag tycker som att det är mycket roligare att vara ute med trampbilen än att vika kläder.. vem gör inte det? Det kommer regniga dagar tänker jag.. som idag.. och dom där kläderna är fortfarande ovikta.. Men den tiden kommer. Usch!
 
 
Nu ska jag göra som barnen och sova. Har en lång morgondag.

Sov gott.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0