Theo Långstrump vs Dracula.

 
 
05.45 slåt han upp sina blå. ÖVERLYCKLIG, HYPER, STRESSAD och GLAD för idag är ju maskeraddisco på dagis och Theo vill vara pippi. Han börjar inte förns 09 så jag känner direkt att det kommer bli en LÅÅÅÅÅNG morgon.. Mycket riktigt. I nästan tre timmar skuttar han runt här hemma som Pippi och sjunger sjörövarfabbe. Lite kaxig attityd när han säger att han även även är PiratPippi och tar på sig ögonlappen med en döskalle på.

När klockan väl är inne knallar han till bilen. Fortfarande överlycklig.

Väl framme springer han till dörren.. och möts av... DRACULA.
Han stänger dörren, tittar på mig och säger "Nu åker vi hem mamma" sen går han mot bilen.
Åh herre gud tänkte jag, det här kommer aldrig å gå.
Men så kommer fröken ut och funderar varför vi inte kommer in, och hon är utklädd till Pirat.
Theo blir med bestämd att han ska hem igen. Han vill inte vara på dagis.



Ut skickas två små killar som inte är utklädda alls, som berättar att dom läser pippi boken och att Theo kan vara med dom. Tack till dessa hjältar för han följde med in. Måttligt skeptisk till stackas lilla Isak som var dracula.
Men när han sen fick popcorn och såg att Ester var en papegoja blev allt bättre och tillslut vågade han även prata med dracula.

Hahah, jag kan inte låta bli att små le.
 
 
 
Trött? Skulle jag vara trött? Haha
 
Nu håller vi tummarna för att barnen får en rolig fest.
Själv ska jag lägga mig och sova bort det onda innan det är dags att hämta Theo Långstrump och åka till farmor och käka plättar!
 
Ha en fin dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0