Bra podcasts?

På Theo avdelning finns en toalett på 22 barn. En LITEN toalett.
Det är katastrof. Men det finns inte en tanke på att åtgärda problemet. Eller det finns inga pengar.
I hallen som barnen byter om är ljudet för högt, ljud som kommer från ett aggregat. Detta problem kan kanske, eventuellt åtgärdas först till sommaren. Förbryllande för mig iaf.
Jag blir så ledsen och arg när jag får höra om Köpstop hit och dit. Å jo, så är det varje år. Men det kanske är dags att lägga om prioriteringar på vart man matar in pengar. I Timrå kommun la man otaliga pengar på en hockey rondell 2011 och ja, vad fan är en hockey rondell? Jo en pyntad rondell i hockey Tema. Men ack så viktigt för det får ju invånarna i kommunen att le. Det ni!
 
 
Bullernivån för hög 
Det bullrar mer än tillåtet på Bergeforsens förskola. Ljudmätningar visar på att det måste till åtgärder. – Vi har lämnat ett förslag på att flytta aggregatet, säger Lars-Olov Öhlén.
 
 
 
 Fläktaggregatet i kapprummet på avdelning Nalle Puh vid Bergeforsens förskola för oväsen och nu har en kontroll av ljudnivån skett. Mätningen visar att ljudet från fläktar och aggregat överstiger de angivna riktvärden som finns i Socialstyrelsen allmänna råd för bullernivån inomhus. Ljudnivån är för hög i kapprummet, där aggregatet står, men har även varit det i de angränsande rummen.

– Där har vi lyckats få ner bullret till en godkänd nivå, säger Lars-Olov Öhlén, arbetsledare fastighetsavdelningen på kultur och teknikförvaltningen vid Timrå kommun.

Det har man lyckats med genom att isolera skåpet men den åtgärden är bara provisorisk. För att bli av med bullerproblemet måste hela fläktaggregatet flyttas till en annan plats. Ett alternativ är att montera fläktaggregatet på gavelsidan av huset. Det innebär att det måste göras en tillbyggnad och för det krävs bygglov.

– Vi har gett det förslaget till miljö och bygg och de ska titta på det nu, säger Lars-Olov Öhlén.

Blir det klartecken till att flytta fläktaggregatet kan det projektet genomföras till sommaren 2013. Då först kan barn och anställda på förskolan få lugn och ro.

 
"Tänk det verkar alltid finnas pengar till att bygga boulebana och till det nu intesåbra Timrå IK. Samtidigt har den redan ansträngd ekonomin hos förskolorna fått det sämre och Timrå kommun som redan förra året hade flest barn per personal har nu ännu mer barn. Kulturskolan är nerläggningshotat, skolorna är i riktigt dåligt skick men till hockey finns det alltid pengar."
 
Förutom det handlade det om det mer roliga. Om vad barnen jobbar med på förskolan.
Jag är nyfiken på vad det finns för rutiner kring föräldraledighet och syskongarati :)
Vi får kolla i barnens pärmar och jag får träffa Esters mamma och Pappa (Ester är en flicka som Theo avgudar)
Och så får vi veta att det går löss. Det kliar som tusan i skallen på mig redan från första ordet i meningen. Fan.
Jag har faktiskt haft löss en gång, det var inte kul. Men jag köper med mig skogaholmslimpa hem och luskammar Theo. Inga löss här inte. Inte än iaf.
Pappa och Theo har lekt en massa och Theo blev sur då pappa kallade honom "gubben" för han var minsann ingen gubbe, han var en pojke ;)

Nu sover mitt lilla troll. Jag är inte så trött faktiskt och jag ser fram emot att ha T hemma imorgon.
Vi får se vad vi hittar på. Men blir det lika fint väder imorgon som idag hoppas jag vi kan vara ute lite.
Jag ska plocka ur maskinen och gå och lägga mig. Lyssna på p4 dok som inte alls är lika bra som p3 men jag har lyssnat på alla :/ Någon som har tips på andra bra pod?

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0