Sällskapet.

Igår hade jag den bästa dagen på länge. Vi lämnade Theo hos Jocke och Bella och åkte på ultraljud. Allt var bra. Som det skulle :)

Sen åkte vi tillbaka till dom och bagav oss mot stranden. :) Helt underbart härligt. Jag badade med Oliver som verkligen INTE är någon badkruka.. Han hade förmodligen kunnat ligga lite länge till i vattnet :) Men vi avbröt vid lunchtid och åt en sjukt god lunch på ett ställe som heter spikarna. Sen var vi hemma hos Jocke och Bella hela dagen. Ungarna badade och sprang nakna hela dagen :P Vi åt godaste grillade maten och surrade till öronen blödde :) Jag tycker så mycket om dessa människor.

Vi åkte hem och var hemma vid halv tolv.

Idag var jag och Theo ute och svängde på förmiddgen. Älskar IKEAS barnland, där trivs Theo och jag kan lova att efter tre år som förälder hinner man MYCKET på en timme. Jag fick med mig ett badrums skåp hem som jag skruvade ihop och skruvade fast på badrummet uppe.

Sen har det plockats och tvättats och grejjats. Johan och Harry har målat ute på altanen. Det blir fräscht och det nyare ut.

Vid betalning av räkningar räknade jag ut att jag kan spara 400 kronor minst bara genom att be om sånt autogiro. Jag har aldrig tänkt på det förut, att dom tar betalt för alla dessa onödiga papper dom skickar ut.

Jag har skickat Johan och Harry med en inköpslista på Ica. Skönt att slippa den svängen iaf. Imorgon fortsätter organiseringen och jag ska vika kläder i drivor som ligger kastade på golvet i källaren. Och nya ställningar i badrummet uppe ska fästast upp.

I övrigt knallar det på. Mycket att göra mest hela tiden men så fort solen kommer fram lockar stranden. Och det prioriteras!

Nu får jag inte längre spendera tid här för mitt lejon. Han ryter och vrålar och talar om att lejon minsann får äta skalet på melonen. Jag håller inte riktigt med.. Men skrattar ändå. Skalet får vi nog ta och kasta.


Ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0