Dagen igår.

Massor med känslor.
Igår var en laddad dag.
Jag var ganska nervös faktiskt. Jag skulle träffa en barndoms vän, som jag inte träffat på 12 (?) år drygt. En vän som jag verkligen stått nära när jag var yngre. På något vis efter vägen tappade vi kontakten vid 12-13 år års åldern.. Tråkigt men livet har sin gilla gång. Hon hittade mig som nybilven mamma i tidningen och tog upp kontakten igen. När vi var mindre hade vi en speciell relation. Det var inte bara ett vänskapsband så där som att man delar vänskaps hjärta. Jag vågar nästan påstå att vi delade varandras hjärta på riktigt.
Så vi satte oss i bilen igår och skulle hälsa på henne och hennes familj. Miljoner tanker. Det måste ha hänt sjukt mycket på alla år. Vi kanske är helt olika.. Hon kanske tycker jag blivit knäpp eller tvärtom osv ;) haha..
Men när vi väl kom fram blev jag för det förstummad av deras fina hus. Just ett sånt jag egentligen vill ha. Haha.
Och sen kramades vi och allt var som om det vore igår. Hon var sig lik, självklart har vi båda förändrats men isf bara till det postiva enligt mig och det känns jätte roligt och spännade att fortsätta ses. Dessutom har vi barn i samma ålder. Dom lekte som galningar och vände upp och ner på hela huset i princip. Inte en tår fälldes, dom lekte jätte bra..
Fina fina Emma och hennes minsta, Jesper.
Busungarna Theo och Jesper.
Jag fick ju snusa bäbis och jisses vad bäbis sjuk jag blev ;)
Glad i hågen åkte jag vidare mot kramfors för att hämta upp en vagn.
Sen stannade vi hos en vän i Härnösand och lagade tacos :) Mums.
Väl hemma kom Johan strax efter oss. Och nu är det helg.
Men idag säger jag; Socialen, välkommen hem till mig.
Det väl alla som läser här att det hör till vardagen med nybakat hemma hos mig ;) Semlor just idag.
Smörar? Jag?? Nähä! (Behöver jag säga att jag köpt vetebullarna färdiga?) Haha
DÄremot känns det mindre motiverade att åka till Ramsele ikväll. -34 i Vallen idag.. Fy bullan för att köra. Men jag måste. Hade tänkt att åka dit och vända bara men jag vill inte köra på kvällen/natten i detta väder så jag sover hos mamma tills imorgon bitti.
Imorgon är det fest. Vi är bjudna på två olika ställen så jag drar först och grattar Sandra som blivit 25 :) Sen till Simon och hänger med dom. Theo ska få äran att vara med och sova hos Moster i lägenheten inne i stan. Vilket lyx. Han ska få pengar till att hyra valfri film :P
Ha en fin helg, för det vi verkligen ha.
IMORGON BLIR VÅRT SOVRUM ÄNTLIGEN FÄRDIG, FÖRHOPPNINGSVIS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0