Oh my..

Photo: Första parkett att se Syrrans kamp i att lämna barrvägen. Vägverket berättar att min gata är lågprio nu ;) tack för den.
 
 
Natten har varit lite knasig. På morgonkvisten var det mindre kaos. Syrran och hennes kompis var uppe vid 06 och skulle sätta av mot Huddik, det var SNÖ SNÖ SNÖ ute och dom behövde sop och dom grejjade.. När dom väl kom iväg somnade jag om.. För att vakna en stund senare.. Dom vände. Det gick helt enkelt inte att köra. Och någonstans kan jag acceptera att vägarna delvis är oplogade 06 på morgonen. 
 
Snön fortsatte vräka ner. Ja det fanns inget stop. Fanny och Lotta skottade uppfarten åt mig och sopade av min bil.. För att nån timme senare titta ut och se att det såg likadant ut igen. 
Men min syster har ju tjurskallen delux i sig så hon skulle promt ut på storvägen (där det plogats en gång) vilket innebar att hon körde, bakade, körde, bakade för att komma dit. Och på nått jävla vis lyckades hon. Hon lyckades även övertala mig att följa med min bil. Jag hade ju lovat ungarna att köra dom till bowlingen så ok tänkte jag. Det var lite av en utmaning, hyffsat bättre väglag på storvägen men då jag svänger av mot E4 får jag kalla kårar.. Jordens längsta kö, långtradare, personbilar och alla möjliga som var helt strandade på andra sidan. 
Ringde direkt Fanny ( som så klart åkte vidare ) och sa att vi vänder. Så vi svängde av och hyrde massa filmer och handlade hem panpizza. 
 
Väl hemma hade plogbilen hunnit dra upp en smal väg utanför men därmed också lämnat den största jävla snövall man kan tänka sig och Utan charlie hade jag helt sonika inte tagit mig in på uppfarten med bilen. Han slet som ett djur med den snö vallen! Grannarna är underbara och har erbjudit sig att hjälpa till. Mattias har till och med kommit över och sagt att hans pappa har en king cab med 4wd så jag kan bara ringa om något skulle sätta igång ;) haha.. Det är väl underbart. 
 
När Fanny och Lotta sen kommer hem är dom mindre glada. Fannys bil har kraschat. Någon lång pinne under bilen har lossnat och dom kan inte köra. Jag kan heller inte låna ut min bil då det så klart är Js tur att köra denna vecka. Allt på samma gång. Men ännu en gång ställer grannen upp och hjälper oss (eller fixar det själv) att med ståltråd få upp den där pinnen så vi vid tillfälle iaf får bilen till en verkstad. 
 
Jag känner mig lugn i allt kaos. Myser inne med barnen i lugnan ro. Snön får lösa sig. Jag får hjälp. Det som däremot sätter skräck i mig är att Theo och Johan ska ut på vägarna imorgon :/ Dom ska åka från Gävle och hit. Och även om jag längtar massor skulle det kännas så mycket bättre om dom hade haft möjlighet att stanna där tills plogbilarna jobbat klar och det lugnat ner sig lite. E4 här har varit avstängd hela dagen nästan. 
 
Hmm, ja nog är det roligt med vinter? Eller? 
Sitter just ni och spanar på snöslungor. Det var väl tusan va dyra dom ska vara. Känns lite overkill också att ha en sån för våran lilla uppfart. 
 
Theo har iaf fått leka av sig hos sin faster där även Flisan och Neo var :) och ikväll skulle han promenera till grannen Isabell för att leka även där. 
 
Vi har tre filmer att avverka. LOL, Smurfarna och SpiderMan. 
Jag ska röja i hallen. Efter denna dag ser det ut som satan själv ;) 
Tända ljus, adventsstakar och härligt barnskratt förgyller vår kväll här inne medans stormen fortsätter ute. 
 
Ha en fin kväll. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0