Torr :)



Igår var en riktigt bra dag. När Johan kom hem lagade vi en super god gratäng med potatis och köttfärs.
Jag uppdaterade min receptbok ;) och gav mig an att baka.. Jag minns när jag var hos Emma för ett tag sen och hon sa nått i stil med "Ja, jo jag brukar väl försöka ha Lukas med på matlagningen, men ja jo..."
Jag hajjar vad hon menar. Theo bakade med mig igår, och ja jo, den perfekta morsan skulle säkert säga "åhh men han var så duktig och det gick så bra" Men då är ju jag allt ifrån perfekt så jag skulle hellre påstå att det var skit irriterande och det blev så onödigt grisigt och skitit ÖVERALLT. Men jo jag var uppmuntrande och då han tröttnat badade Johan med honom så han var stört nöjd iaf.





Sl'nger in en till bild på en av mina orkideer, dom blommar så det står härliga till och nya knoppar kommer varje dag. Jag lär mig!




Mmm..





Tacksamt att baka när man har två linslusar som väntar på att få häva i sig resterna :)




Resultatet blev godkänt! JAG LYCKADES. Vilket var tur då jag bara hade en omgång med Blixen "papper?" så det fanns inte utrymme att misslyckas. Men vi har fryst in dom flesta. Några sprade vi i skafferiet så vi ska kunna bjuda Nisse och Melissa på. Dom kommer hit i eftermiddag och hänger en stund tills deras skjuts mot Arlanda och resan mot Kroatien börjar. Nee, inte ett dugg avundsjuk. Inte alls.



Johans loppis fynd denna sommar. En köttkvarn från Husqvarna. Förra sommaren fyndade han en socker låda ;) Han kan han!





Theo sov första natten utan blöja och vaknade TORR :) Jag var uppe före honom, har varit uppe större delen av natten då det ska vara så förbannat svårt att sova. Men jag blev iaf överlycklig då han inte kissat på hela natten och springer till pottan och kissar det första han gör :) Duktiga kille!
 
Idag ska vi städa lite och grejja. Det verkar bjudas på fint väder iaf.
 
Ha de gott!
.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0