Unicef!

Det var inte bara jag som uppskattade att Dollar slog upp portarna idag. Det var kö in i i butiken :S




Theo fick ett paket av Morfar, innehållande Polisprylar..




Jag har fått lön så jag köpte mig nya skor.




Theo valde själv traktor strumpor.




Och även denna var själv vald. Jag uppmuntrade till Astrid Lindgren och andra roliga, men icke.



Nytt mobilskydd :)



Fick en halsduk av min farmor som hon stickat av gran som hon köpt till förmån för rosa bandet :)

Vi åkte till Birsta och käkade lunch tillsammans.




Hem en sväng innan vi gav oss ut igen. Jag skulle ta med Theo till laxakvariet och kolla på fisk, men det var stängt :(









Men det gjorde inget för där nere fanns ju en ö full med dumprar och grävmaskiner, så vi blev stående nästan en timme bara för att titta på dessa maskiner.




Theo var som förtrollad.


I övrigt har vi inte gjort mycket. Käkat Tacos och nu ska jag förbereda kvällen. Både jag o T är super trötta (redan) :) Kul att så många vill spela WF, dessvärre kanske jag borde skrivit att jag är ganska seg att svara! :)

Läste en super ARTIKEL idag och älskar att detta är på tapeten igen. Förstår inte riktigt vad som är problemet? Gör bara som Norge. Skaffa fram en lag som ska följas? Det är jätte länge sedan Sverige skrev på för Barnkonventionen och fortfarande förljs det inte (2011) Lagstifta det bara?????? NU, IDAG!

Klicka på Unicef loggan för att läsa artikeln!

Länk till UNICEF Sveriges pressrum


Dags att betala räkningar och kika mera på mitthem. Är det verkligen humant att behöva stå i bostadskö i frla herrans år för att komma över en lägenhet???? (nee det är inte jag som ska flytta)

Ha en fin kväll.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0