Onsdag kväll.

DÅ var denna långa dag slut. Har varit till Jobbet. Dagen började med att jag försovit mig. Skyndade ikapp tiden och hann på pricken till Johans hus i Härnösand på avtalad tid. Vi kom ända 30 minuter sent då det var blixt halka hela vägen nästan. Men det gick ju fint ändå.

Åkte direkt och hämtade hem Theo när mötet var slut. Hans fröken frågade om han var tvär hemma :) Jo tack det kan jag lova. Hon trodde att han gått in i en trots period, han hade tjurat och vägrat byta en blöja full med bajs :S men jo, det var ju inte direkt något nytt.  Vi åkte till FyndExpo. Ett ställe där man skulle kunna fynda, och det kan jag lova att man kunde, men bara RAT. Så mycket dynga på en och samma yta har jag aldrig förr skådad. Misstänker att min mamma som är en samlare skulle älska stället, men jag fick ont i magen. När vi väl kom hem blev jag tvungen att jobba. Gillar verkligen inte att ha saker ogjorda och väntandes så jag matade av lite pappersarbete som jag kunde göra hemifrån..




Det är skönt när det är gjort :)

Vi hade sån tur att vi fick påhälsning ikväll. Fanny, Pontus och Tuva kom över och det var trevligt. Pontus verkar vara Theos nya favorit för det var inte längre frasen "Mamma är bäst" utan det blev efter några målade traktorer och grävaskiner ett stort leende och "Pontunus är bäst" ;) Riktigt trevlig kille! 
 
Jag provade att kasta ner Tuva i badet med Theo och jag skulle kunna betala för syrrans min när hon kom in i badrummet och hittade sin hund i karet :) Hahaha

.


Jag hann busa och ta leka med T innan han somnade. Det är verkligen mysigt att lägga honom nu när han stryker sin hand i mitt hår och säger att "måtte moja theo sova" Underbara Unge.

Imorgon blir det mera jobb. Jag ska få vara med och köra löner igen. Så pappersbunten är framlagd, ja ALLT är klart för att kunna sova så länge som möjligt innan dagiset kallar.




Vi har handlat hem kyckling så vi skulle kunna bjuda pappan i huset på en lyxig middag imorgon kväll. Så var tanken, tills jag kom på att jag ska på föräldra möte. Och det känns inte riktigt lika romatiskt att bjuda på närmaste krogen, en pizza? Nääe. Däremot har jag skrivit in Theo på dagis under fredagen så då ska J få sovmorgon och frukost på sängen. Jag har verkligen underskattat hans jobb när jag varit borta. Nu ska jag uppskatta det!

Tror verkligen detta "distans förhållande" gör oss gott på många vis. Det är lätt att ta varandra förgivet. Det ska jag försöka att inte göra mer.

Känner mig sjukt sentimental och skulle behöva en dos av Linus. Varför i H*lvete skulle du flytta till London? Är det inte dags att lämna det där och komma hem igen? Ibland kan jag och Johan sitta och surra och han kommer ofta med i samtalen "haha undra vad Linus hade gjort i den situationen" osv.. Ändå är jag så snål så jag har typ ringt honom en gång ;) Haha.. Men när dom kommer till Sverige MÅSTE vi ses. Jag tycker till och med att han bör fira julen hos oss ;)

Ronja har fått lägenhet i Uppsala så nu ska jag försöka planera in en resa dit. Det händer mycket nu. Ibland är mitt huvud tomt.. Igår pratade jag först över Internet med Tora, barnet jag jobbade hos i Oslo, som inte är ett barn längre, tjejen har blivit 15 år :) Jag ringde upp henne och blev påminnd om den vackra norskan och hennes fina skratt. Hon ville komma hit under nästa lov och jag hoppas verkligen det skulle gå att ordna. Skulle så gärna vilja åka och hälsa på. Ska fråga mamma om hon och Theo kanske vill följa mig dit på en weekend. :)





Jisses så fort kvällarna rinner iväg. Men ack så tråkigt det är att vara ensam. Som sagt, det är lätt att ta varandra för givet.


Nu ska jag surfa en stund till innan jag ska tillåta mig att somna med näsan i Läckbergs bok.

Ha en fin kväll






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0