November rusk..

Ja! Jag har åkt skidskor. Och fast dom gör satans ont mina fötter och balansen är halv dålig vågar jag ändå tänka tanken på att bli den kvinnliga motsvarigheten till "Molinder".
Jag tror 1: Att jag skulle kunna bli bättre än honom om jag fick slipade skridskor ;)
2: Att jag skulle tycka det var 100 gånger ballare när jag hörde mitt namn på nyheterna än vad han förmodligen tycker nu :)
3: Att jag skulle passa bättre med hockey röv än honom..
(hoppas han inte läser här)
Så varför inte?
Jag är på jobbet. Pausar en stund framför datorn.
Det är så trist väder ute. Det spä regnar och är mörkt.
Vi pysslar inomhus. Myser med varma mackor och komedier.
Idag fick jag uppdraget att laga mat :S STUVADE MAKARONER. Maudan som jobbar här skulle berätta hur man gjorde men det glömdes bort. Imorse ringde hon med smått förtvivlad röst och frågade hur det gick. Hon gick noga igenom alla steg för att guida mig genom proceduren. Grabbarna satt vid köksbordet på hel spänn och lite nu och då kom någon förbi och sneglade ner i grytan..
Det gick fint. Hörde kanske inget HALELUIjA direkt, men dom åt. Och sa att det var gott :)
På söndag har jag satt förbud att gå in köket. Jag ska allt visa dom. Jag ska bjuda på en brak middag..
Nu är det dags. Klockan har strax slagit aRT lektion.
Ha de fint i rusket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0