WebCam

Vilken morgon.
Rören satt ju igen igår och jag lät det vara så i väntan på Johan..
Imorse när jag klev upp såg jag att det låg vatten på köksgolvet.. I Panik slet jag upp brädorna och ser att det mycket riktigt läckt från rören.. Ringen Johan som guidar mig med en polygrip. Handdukar överallt och hela jag blev nerdränkt av det som BOKSTAVLIGEN SPRUTADE ut ur rören.. VIDRIGT. Men stoppet är nu borta och vannet på golvet likaså. Jag är verkligen livrädd att åka på fukt/vatten skador så mitt hjärta slog dubbelvolter. Men nu är det löst.
Johan får titta på vad det är som kluckar när han kommer hem. Men jisses vad vidrigt det var. det var sånt tryck i rören att jag storkande när hela sörjan översvämmar mig och för en stund kände jag att det här med hus verkligen inte är min grej.. Men nu när det är fixat har jag släppt den tanken igen.









Vem liknar Theo här? ;)




Vi har haft roligt med webcameran idag.

Sen var vi ju en stund på nya dagiset också. Rosa Pantern och första intrycket var bra. Theo verkade göra sig hemmastadd fort och fröknarna verkar härliga. Det enda jag kan ha en synpunkt på att barnen inte får sova ute? "Vi har inte dom resurserna?" men så länge det bara är det som spökar så blir det ju kanon i vilket fall. Dom hade en stor härlig utelekplats intill ett skogsparti med kojjor och andra roliga saker så jag tror nog att det blir bra.
Imorgon ska vi få vara med på samlingen och träffa dom andra barnen :) Måste väl erkänna att jag känner mig ganska malplacerad och beundrar verkligen dom som väljer detta till yrke att jobba med så många barn. Andras barn. Så slutsatsen hittils är jag varkligen ALDRIG kommer bli varesig förskolärare eller rörmockare ;)

Nu ska Theo sova innan vi ska gå en prommis längst älven.

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0