Mamma minne




Dessa lustigkurrar är jag på väg för att träffa ikväll. Vem bo på hotell när man kan låna en soffa hos sina vänner? :) Det ska bli roligt att ses.



Bitterhet fängslar livet; Kärlek förlöser det. Bitterhet paralyserar livet, kärlek bemyndigar det. Bitterhet försurar livet; kärlek ger det sötma. Bitterhet infekterar livet; kärlek helar det. Bitterhet förblindar liver; kärlek smörjer dess ögon.


Jag har fått en uppmaning att skriva om mitt bästa "mamma minne"

och har funderat länge.
Första tanken var när Theo föddes, men jag kvicknade till och kom fram till att det inte alls var särskillt bra minne egentligen, smärta och rädsla. Jag vågade knappt hålla honom för jag var så rädd att göra honom illa så den tanken försvann lika fort. Andra tanken var när vi var i köket hos Mamma. Jag och min mamma satt på golvet och Theo tog sina allra första steg. På storgatan hos mormor. Jag minns det som igår, det var ca 5 steg sen tog mamma emot honom.. Häftigt, men inte det bästa.
Mitt bästa mamma minne är när jag kom hem från jobbet efter mitt första arbetspass och hade varit borta i fem dygn. Jag var rädd att han inte skulle minnas mig, kanske inte bry sig om att jag var hemma igen men de leende jag mötte av honom på dagis när jag hämtade honom kommer finnas kvar hos mig resten av livet. Han var så glad och kramades länge och hårt. Det är mitt bästa mamma minne, känslan av uppskattning.

Vad är era bästa mamma minnen?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0