Onsdag.. fortfarande.



Det spritter i kroppen på mig. Blir deppig av att sitta inne.
Så deppig att jag får lust att börja flytt packa med en gång.
Reema hade sagt till J att vi så fort dom börjat köra ut sina saker kunde vi börja ställa dit våra saker. Han är så otroligt snäll den gubben. Theo har fått en lådbil av honom och vi fick ju hans gräsklippare och annat tillbehör till huset. Dessutom skulle han evetuellt lämna en jätte vacker köks soffa :) Den ska målas sen ska jag (eller mamma) sy nytt överdrag till både den och stolarna. Igår kväll hade vi planering och prioritering. Johan surrade som en galning om vad han hade för ideér och det var intressant men jag minns inte hur det slutatde för jag måste ha somnat. :)  
Denna gång ska vi däremot RENSA och KASTA all bråte. Tyckte att vi gjorde oss av med ganska mycket rat sist men jag hade nog fel. Borde ta hit min mamma, kanske hjälper hon mig att gå igenom första vändan. Hon är en skräp samlare :) Pappa ska hjälpa mig att köra till tippen med det som vi inte ska ha och vissa saker kanske vi säljer till fyndlagret. Denna flytt ska bara det vi anväder följa med.

Theo sover än, mest därför jag har tråkigt. Så länge han är vaken har jag iaf någon att prata med, för han pratar mer och mer nu. Frågar jag honom vart damsugare är skriker han "WOW" med sitt svengelska uttryck som J lärt honom och springer till skåpet där den står.. Han är världens bästa den lilla killen.

På lördag ska han på SM dag i skidbacken med morfar. Sen ska jag och Theo ha en myskväll under lördag. J åker till Gävle. Jag väljer att stanna hemma denna gång eftersom vi ska dit två veckor senare också, på dop. Vill vara hemma iaf en av mina lediga helger och under fredagen blir vi också borta. Fast som det känns just nu växer jag fast här hemma ;) Syrran har lyckats fått med sig mina bilnycklar och tur var väl kanske det, annars hade jag förmodligen gett mig ut och det har ju lovat mig själv att inte göra. Theo SKA BLI FRISK! Blir han det så ser jag fram emot en dag med Farmor i Birsta och sen ska jag på stan med Fanny. Hon ska till Taurus och snacka tatueringar. Jag kommer falla igen och denna gång hårt. Johan ska också tatuera sig snart.. Jag vill vill vill, men lär nog lägga mina pengar på annat.

Det borde vara olagligt att häcka inne en sån här fin dag. Vet inte riktigt vad vi hade gjort om Theo varit frisk men kanske åkt till sidsjön eller gått på stan. Jag tycker iaf att det är mysigt att ha honom hemma även om jag vet att det blir ett H*elvete att lämna på dagis när han varit hemma så länge. Fast det går bättre och bättre. Han ropar på "IIIIIIIIA" här hemma lite då och då. Det är hans handledare och favorit fröken Maria :)

Ett bakslag däremot var att få prata med Rektorn för förskolorna där vi ska bo. Theo ska byta dagis till hösten oavsett så jag tyckte det passade bra att flytten blev av innan sommaren för att undvika att byta två gånger. Vi fick plats direkt på vårt första handsval när vi flyttade hit. Dessvärre blev det inte så nu, det ser ut att komma bli två flyttar ändå och jag får ont i magen av det. Tre månaders väntetid för plats.. Minst och då får vi förmodligen inte förstahandsvalet heller. Så det blir att pendla ett tag.. Han kommer fixa det kanon men jag skulle hellre se att det bara blev ett nytt ställe. Gillar inte att han "kastas" runt. Han är trygg där han är nu och faktsikt så är det enda jag är riktigt nöjd med häromkring, boendet SUGER men förskolan som Theo hamnat på är GULD och jag har svårt att se att någotannat skulle toppa det, men vi får se. I bergeforsen hade Erika jobbat och hon säger att det är bra där. Det tror jag med. Det känns bara lite vmodigt. Theo tycker så mycket om hans vänner där och fröknarna är han trygga med. Å andra sidan kommer han inte komma ihåg det.


Nää, märks det att jag är uttråkd? Kanske ska städa en omgång till bara för att!? Knappast. Jag har ju Theo som gör att golven glänser här hemma ;)

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0