Helgen..

Tillbaka hemma, efter en toppen helg i Uppsala med Ronja med massa olika skoj.
Jag kom på fredagen och låste in väskan å stationen, vi gjorde verkligen stan. Det är så kul att komma till ett nytt ställe, men lite nya affärer och så :) Shoppade lite. Vi gick på ett super mysigt fik och framåt eftermiddagen rundade vi av och handlade med oss mat hem.
Ronja bor i en super snygg lägenhet, helt lagom och toppmordern. Vi åt tacos, kollade på Idol, gjorde oss iordning.. Sen tog vi en taxi till Terassen, ett hak där vi drak lite vin och träffade trevliga människor.
Kommer inte gå in mer på detaljer! :)
Dagen efter tog jag en snabb prommis ute för att bli männsika. Haha.
Vi hängde en sund hemma och sen gick vi en mysig tur ute. Det fanns jätte mycket mysiga små butiker och jag tyckte verkligen om själva staden. Hur fint och mysigt som helst.
Vi käkade middag innan vi gick hem för att svida om igen.
Ronjas arbetskamrater kom över och vi lekte charader, det verkligen förhöjer med lite spex. Sjukt roligt.
Några nyfunna vänner från dagen innan dök upp och den kvällen fick jag igen upptäcka Uppslalas ute liv.
Haha det var en spännande och rolig kväll. Det ända jag ångrar var väl kanske att jag förburkade lite för mycket cigg under kvällarna ;) Men vad gör väl det?
Det kom perfekt. En bästis helg med massa skvaller, skratt och nya människor.
Två dagars är inte lätt, även om det inte alls går till som det gjorde når vi var 14 längre :P Men ja på söndagen var vi möra i kropparna :) Kämpade förtvivlat med att beställa mat från Online Pizza, hela den kampen slutade med att vi hamnade på en porrstudio/pizzeria ;) Intressant och märkligt ställe.
Vi slappade och såg på reprisen av Så mycket bättre.
Sliten men nöjd.
Jag traskade till tåget och med gråten i halsen åkte jag hem.
Det där vi gör om snart igen :)
Det var härligt att komma hem också så klart. Theo var på topp.
Jag har två av klienterna på jobbet inneboende några dagar så vi käkade varma mackor och hängde framför tv/datorn hela kvällen.
Imorse när klockan ringde var jag mer död än levande. Men nu börjar jag komma ikapp. Har vikt tvätten.
Theo var helt extas imorse över att få komma till dagis efter att varit hemma i 2 veckor. :)
Idag ska jag till Birsta och handla inför Julbord och Julmys med jobbet till helgen.
Nu hägrar alltså vardagen igen. Pappers Sverige.
Dags att luncha med grabbarna innan Birsta.
Ha en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0