Nya tag..



Fisen som tuggar torrt bröd utan något på ;)



Men sen somnade han skönt.




När läsarna ökar tappar jag tiden. Det är typiskt.
Fan som jag stressat dessa dagar. Har i princip varit igång 24/7 i fem dygn snart. Men nu andas jag ut.
Pappa hjälpte mig med lägenheten idag så det gick fortare än vad jag trodde. Äntligen är vi utstädade och klara. Tack och lov. Mamma och Mormor kom också hit en sväng.



Visar lite bilder från huset mm..




Här är tapeten i vardagsrummet från början, den ville vi ha kvar men vi råkade ta sönder den så vi fick byta. Väggarna har vi målat vita och golvet har Harry och johan slipat.




Så ser det ut idag, vi väntar ett nytt bord från Boom som inte kommit ännu och jag skulle gärna byta ut den mindre vackra lampan ;)



Här är köket då vi flyttade in. Får rysningar när jag tänker på den där panelen.



Men så blev resultatet och vi är nöjda :)







Fick denna matta till altanen av mormor idag. Mysigt att gå barfota på och en bra investering. :) Tackar!




Rabatten som jag tyckte jag var så DUKTIG med. Kanske ska bekänna idiotin? Jag köpte blommor för x antal hundra och nu under natten frös dom ihjäl. Så smart var jag! Man lär av misstag.. Såg ju att grannen hade blommor men då jag pratade med honom idag visade det sig att det var en speciell jävla blomma (så klart!) som var frost tålig.

Trevlig gubbe som ska komma över och grilla med frugan sin framöver, bjuda på egengjort svartvinbärs vin och en runda back gammon :P Dessutom hade han varit snäll och styrt fram vår soptunna som jag glömt bort att den skulle tömmas idag :P



Johans planterade buskar :)


Uppdaterar då det hänt mer saker här hemma. Mitt kontor står sitlla :( har inte hunnit med ett penseldrag heller på någon av hyllorna.. Får ta tag i det senare. Ikväll har jag strykig gardiner och fått upp dom. Plockat och städad i dö dagar känns det som.. Får ta golven imorgon efter att jag ÄNTLIGEN fått komma till en frisör. Sen ska lägenheten besiktigas och när jag lämnat fridhemsgatan ska jag fira att det är ett AVSLUTAT kapitell.

I helgen väntas roligheter. Imorgon kommer Anders och Carina :) På lördag kommer Linus och Ronja och senare även Johans arbetskamrater. Vi har handlat hem mat för ett helt fotbollslag och det kommer bli hur roligt som helst. Markus, Johans vän fyller tydligen år dessutom :) Så det blir grillning på hög nivå, med utomhus spel och förhoppningsvis mängder av skratt i härliga vänners sällskap!

Letar fortfarande inbjudningskort som jag slarvat bort (!) vart tog dom vägen i flytten? Hittar jag dom inte imorgon så fixar jag det på annat vis. Håll ut! ;) Trubaduren är iaf inbokad och klar :P

Nu är det mörkt ute och mina ögon går i kors. Ska SOVA som en galning och gissar att jag hinner med en sida i boken innan jag slocknat totalt!

God Natt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0