hemma



Första dagarna i huset var ren kaos.
Som tur var var både mamma, pappa och Harry här och hjälpte till.
John och hans pappa slipade och grejjade två hela dagar med vardagsrummet.




Theo står i hans pappas kallingar och tjurar för att han inte längre får upp lådorna :P



Men momma får honom snabbt på bättre humör.




Harry river listor och hjälper till att slipa :)




Måla fick jag hjälpa till med.. Vita vita väggar :) Även om det var HUR TRÅKIGT SOM HELST så blev resultate underbart.





Men Theo hade svårt att acceptera att han inte fick vara med när vi målade..



Här är fond tapeten som satt här när vi flyttade in, den gillade både jag och Johan så vi köpte en dyr maskeringstejp som skulle skydda den från färgen medans vi målade väggarna..

När gubbarna slipat, vi hade målat klart och rummet var som nytt säger Johan: "skönt, ett rum klart iaf" så går han fram och ska bort tejpen och tapet jäveln släpper.. Jag trodde jag skulle gråta blod. Jag skulle dessutom iväg och jobba (som om vi inte hade nog med jobb hemma!?) Hur som helst fick vi åka och köpa en budget tapet, och den var verkligen snygg, bortsett från att blommorna från förra tapeten lyser igenom, och Johan pallar inte med sånt, ska det vara så ska det vara.. Så snart får han ställa sig och bredspakla hela väggen för att ta upp ytterligare en ny tapet.. Så kan det gå.. Surt sa räven.


Jag åkte på jobbet otaggad som aldrig förr. Men det visade sig bli en klockrent pass. Ungdomarna är helt underbara och jag får sån enorm energi av at komma dit och jobba. Dessutom hade vi 18 års firande på nöjeshallen med god middag i Sundsvall mellan alla papper och telefonsamtal ;)





Husmor stod och tittade..





När jag för första gången skulle skjuta ;) (det var en vanlig kolsyre pistol och vi hade självklart andra vuxna med också) Jag träffade med två kulor av hela magasinet, blev sur och gav upp.. Dom andra träffade ju hela tiden.

Men iaf. Tok laddade batterier hade jag igår när jag kom hem.. Theo hade feber. Inatt spydde han ner hela sängen och imorse visade han mig sin blöja som jag helst velat slippa se.. Så nu är mina betterier ur laddade igen ;) men vi kommer igen. Jag har gjort lite påsk här hemma och igår var vi till lekparken och lekte, det är synd bara att det är så mycket vatten överallt ;)

Doris har fått plats på altanen och grannungarna kommer över lite nu och då och vill leka med henne. Jag tycker det är kul :) Och bra för Doris. Theo bjöd tjejerna på glass som vi köpte av glassbilen och jag mådde gott hela kvällen

Däremot har jag känna på den tyngre sidan denna helg också. Då saker och ting uppdagats.. Jag tänker inte hymla med att gör ont att bli sviken av någon som ska föreställa ens vän. Men jag tänker heller inte tycka synd om mig själv då det finns andra som far betydligt mer illa än vad jag gör.. Vad kan jag säga? Johan hade rätt hela tiden, jag skulle inte ringt den där gången och ursäktat mig.. Det är väl det jag känner mig mest dum för. Varför skulle jag be om ursäkt? Om jag bara lyssnat på Johan hade det kanske aldrig hänt.

Men nu ska jag vara med Theo och sen invänta den större kärleken. Under dagen ska vi till apoteket och sopsorteringen, vår tunna är överfull och bilen kommer först imorgon..

Ha en fin dag allihopa.. Det ska vi ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0