Härliga tips!



På ledig dag kan vi gå i morgon pyjamas hur lääänge vi vill :)
Nya favorit leksaken.




Kastruller äe ju också en hit, men dom låter högt..
Theo har just somnat, han var super trött.





Jag har haft oväntat besök av Goa Sandra. Kul när spontat ringer på dörren :)
Vi har surrat och umgåtts lite, men nu drog hon i väg på nagel fix.





Hade fått en underbart charmig och överraskande oväntad kommentar till ett av föregående inlägg.
Johanna som sen länge bott i Oslo lämnade lite tips om hur ska jag få orkideérna att leva.
Haha.. Sött av henne. Hon är verkligen ingen som jag kan se framför mig gå och klippa knoppar i blommor och fixa, så som sagt oväntat men otroligt roligt!

"Läste om att du envisas med orkider (stavas?). Det gör även jag och har lyckats ganska bra. Funkade inte att ha dom i fönstret (tror det blir för ljust). Så jag satte dom på en tv bänk en bit in i rummet så det är ljust men inte dirket solljus. Sen så doppar jag dom i vatten 2 gånger (två doppningar alltså) 1 gång i veckan. Plus att jag glömmer dom gärna en vecka i bland så dom får plågas lite. Sen så använder jag en blom spruta och sprutar på dom nya knopparna. När blommorna faller av ska du inte vara ledsen, fortsätt vattna på samma vis så kommer det snart nya knoppar du kan spruta vatten på. Knipsa också av dom torra spröten där blommorna suttit. Lycka till med blommorna ! Hälsa Johan och Theo ! Sjukt olikt mig va ? Haha, Blomster experten! Puss "


Vi väntar på mormor som ska hämta Theo.
Har även surrat med Ronja som anlänt Sverige igen efter en tid i Norge. Ska bli skoj att träffas på Söndag.
Just för tillfället har jag sjukt tråkigt och är sugen på att börja måla, men jag vet ju aldrig när Theo vaknar eller när mamma dyker upp så det får vänta..

Surfar vidare så länge.

Ha en fin dag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0