Bra dag!




Dagarna rinner iväg.. Jag var i Vallen hela Onsdagen på p-möte. Dessvärre blev det ingen utbildning så jag får tanka hem den föreläsningen och kolla hemifrån.. Ingen större skada skedd..
På onsdagskvällen hade farmor bokat bord på Södra berget. Vi åt super god mat och skrattade massor.
En toppen kväll med utsikt som var helt underbar!

Bilen har gått varm denna vecka och idag är första dagen som det finns tid till att pyssla lite här hemma.




Fördiver mycket tid i böcker numera. Rätt trista också.. Men det går. Fick in min första seminarie uppgift i måndags och det är ju en bit på vägen iaf. Ska ha läst ca 300 sidor tills på måndag, vilken kan bli värre att klara. Men en del av det ska jag kunna fixa iaf.







Hemma funkar det bra. Theo har fått in lite rutiner och han kan återigen leka lite på egen hand.
Han trivs bra på sitt rum men leker helst med sladdarna till tv´n så bara jag kommer ihåg det ska jag införskaffa kabellister innan jag river av mig allt hår :) EN Orkidé är det enda levade växtlighet hemma just nu. Hängblomman har lyckats dött och även denna är på upphällning.




Theo väljer dagis kläder, det blir en galen komination så vi fick byta igen :)



Han hoppas upp och ner från sängen och soffan som om han aldrig gjort något annat, en olycka händer då och då, men han klarar sig fint. Han börjar bli stor och idag ska vi leka ute efter dagis för fröknarna berättade igår att han var helt fascinerad av att se lastbilar på väg ner till bibblan. Han hade vägrat gå från storvägen så en av fröknarna fick stanna kvar med vännen och en annan liten kille för att kolla på bilarna :) Lät hysteriskt roligt tyckte jag och jag vet själv hur frustrerande det är när han sätter tvärsidan till (som vid varje blöjbyte ungefär)





Vi hade från första dagen fattat tycke för speciellt en fröken och det visade sig att vi henne som "kontaktperson" vilket jag tycker känns lättande. Nästa Fredag ska jag på uppföljningssamtal. Jag vet inte vad det går ut på men det blir säkert bra. Det enda just nu som jag lider av gällande dagis är när han skriker för livet då jag ska lämna honom, och det gör ont även om dom säger att det går över så fort jag gått därifrån.

Jag ska strax ringa min arbetskollega och be om receptet till en teriakysås. När Theo somnat ikväll ska vi ha IDOLKVÄLL med god mat och massa mys.. Imorgon ska vi på fotboll. Kan bli roligt. Jag ska eventuellt träffa en gammal klasskompis från gymnasiet men framför allt gå dit busa med Theo.. Härlig att kunna roa alla i familjen, annars är väl fotboll inte min grej riktigt men detta ska bli skoj!



Som jag misstänkte har mina första kilon försvunnit lätt.. -7 kilo nu, men det står stilla.
Funderar på att gå på Aferikans Dans ikväll, försöker få Johan att släppa gymmet och hänga med men han vägrar, han menar att jag och dom andra kommer skratta.. Haha, jag skulle förmodligen garva mest åt mig själv..
Följer han inte så går jag inte heller, men följer han så ska jag med glädje dansa loss till afrikanska rytmer..
Tids nog så släpper det ;) Om inte så ska jag iaf ut och promenera.





Theo vaknar med ett ryck varje morgon, hur pigg som helst och vill busa på en gång. Jag är seg och efter ett tag då jag vaknat till då blir han istället trött.. Vi synkar inte varandra på mornarna. Åandra sidan står jag fast vid att jag ALDRIG kommer gilla att stiga upp på morgonen. Helgen den 29 ska jag se till att ha två MOSTER sov mornar :)

Nu ska jag dammsuga vår fina soffa och sen torka golven, flytta på vinterdäcken i förrådet. Gå och hämta ut biljetter till min kusin, och kanske slänga in en tvätt..

Ha en fin dag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0