Helt galna minnen...

Igår hade vi en kaos artar dag. Men det gick ju ändå..
1 års kontroll. Kärnfrisk kille. Vaccin.
Obahgligt att sitta och hålla fast Theo i mitt knä medans han gallskriker och två människor sticker varins spruta i hans ben. 

Men det gick bra. Han har ett navekbråck, som kroppen ska få ta om hand själv.
Efter det gick vi på stan med Fanny. Myste runt. 
Theo fick sig ett nytt fleece ställ och en ordentlig vinter mössa för nu börjar det bli kallt. 

Ringde pappa också, han hade hjälpt mig att lämna in bilen då jag var ohyggligt skeptisk till bromsarna. 
5500 kronor gick det kalaset på.. Det svartnade för ögonen och benen skakade.. FAN SÅ DYRT ATT HA BIL! 
Men gubben på verksataden hade berättat om hur viktigt det var att bromsa ur bilen under vintern annars la dom av osv.. Till saken hör ju att innan jag köpte den har det stått på haga hela vintern. Så pappa tog på sig det där. Sån lättnad. 
Jag vet att jag kommer få byta dämpare och Pelle ska hjälpa mig att fixa en ny termostat. Så jag har en snäll pappa som styrde upp det där till mig. Sen borde den vara helt rustat inför en norrländsk vinter. 

På kvällen åkte jag hem till Sandra. 
Hon var så snäll och hjälpte mig fixa håret och annat :) 
Ett tag kände jag mig som en knä hund..hahaha Kunde inte låta bli att flina för mig själv när vi satt i bilen. 
Hon lyssnar på samma skiva som förr, är lika galen som förr och jag för en sekund kände jag mig sjukt gammal. 
Jag minns hur kravlöst allt var. Jag åkte hem på helgerna och mamma skickade ofta med matlådor och mat tillbaka till Sundsvall. Jag var ett samtal från några hundra extra om det krisade, levde loppan och det enda som var kravet egentligen var att sköta sig och gå i skolan. 
Vi har gjort hur mycket sjuka grejjer som helst jag och Sandra. 
Det senaste helt galna var i Oslo (notera nu att det är över 5 år sedan, Sandra och hennes kompis hade hittat en manlig strippa på krogen som dom fick till att betala Limousine och hur mycket annat som helst. 
Det slutatde med att jag hamnade på samma fest och Sandra har PANIK! Hon kände sig taskig mot den här killen som hade betalat för allt och visste inte hur hon skulle ta sig ur "knipan" så vi satt inne på en toalett och rökte cigg jag försökte få röken att komma mot mina ögon så det skulle se ut som om jag gråtit sen drog vi en lögn och åkte vidare till krogen igen.. Som vi skrattade åt denna mystiska man! Helt otroligt hur vi vågade! Men å andra sidan ska vi inte tala om vad vi fick för oss att göra under vår vecka i Turkiet tillsammans.. 17 åriga party pinglor i sina esse..  Jag blir mörkrädd. 
Men skrattat har vi utan tvekan gjort, ja gråtit tillsammans också för den delen. 
Så igår hade jag en helkväll med Sandra och vi skrattade lika mycket då också!




 

Nu på morgonen har vi busat.
Theo hade lite feber igår av vaccinet annars är allt som vanligt.
Jag ska lämna honom på dagis om en stund sen ska jag hem igen och packa lite.
Helgen bravader talar ju om Johans ålder. Det är tio årsjubileum ;)
Vi saknar Mormor som attans. Var ett tag sen vi var där busa nu!
Theo fick ju en tuff mortorcykel t shirt från lastbilsträffen som vi måste åka hem och visa upp. ;)



Ska använda kameran mer flitigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0