Hä´nden..

Jag fullkomligt njuter av att ha alla här :)

I torsdags gick jag på Brynjan en sväng och sjöng Kareoke. Skit kul!
Sen mötte jag upp dom andra vid tåget. Johan körde hem och jag och Jessica gick med vagnarna.
Fredagen spenderades på stan. Att vi har shoppat (trots att jag lovade mig själv att inte göra det) går nog inte att sticka under stolen..Men roligt har vi :)

Jag kan inte låta bli att fnittra för mig själv vid kassan på konsum.. Pia tar emot varorna på bandet och frågar om hon kan lägga mammas varor i samma påse som henne. Mamma svarar högt och ljudigt så alla hör: "Ja, hä´n den i ´ndär" och hon i kassan frågar direkt, Är du från ångermalnad..? I sin tur hör jag min moster säga till mamma: "Jag som inte tycker vi har nån dialket just"... Om dom bara visste.

"Jeg jet ju upp på bott´n å städ" = Jag måste upp på vinden för att städa..

Vi har fikat på Java, favorit stället åter där kom dialketen in när mamma inser att stadsmackan inte var som hon förväntat sig. Översidan på mackan var ju tom ;) Hon utbrister; "Ja skull ha fått nå sövel på n´hän sia å" Och dom menar att dom inte har nån dialekt Haha..  Theo och Eskil har hängt med på allt i deras vagnar, dom har lekat här hemma och det är så kul att umgås. Eskil har ju blivit stor grabb sen jag sist såg honom och den här gången har jag növlat honom super mycket.  :)




Det är jätte kul att träffa Eskil. Vi missar ju så mycket av hans uppväxt och jag tycker det är roligt att han har så lätt till skratt. Dessutom tror jag att han tycker jag är extra rolig för han skrattar så fort jag tittar på honom. ;)




Theo njuter så klart till fullo av all uppmärksamhet han får. Från morgon till kväll finns det någon/några att titta på och prata med :)






Och dessutom är dom super fina bäda två.













Med ens jag kom på tågstationen i torsdags glömde jag helt bort tröttheten och dom tunga benen. Det visar sig ibland när jag fastnar med ögonen på en viss punkt och sjunker in i min egna värld. Men annars kan inget få mig på bättre humör just nu än dessa människor..



På Java.



Mamma, syster och Theo










Favoriten hittade en jätte fin jacka på Brixx.



Och ja, jag hittade saker mest överallt.



Men Babyprffsen blev en stor favorit och jag och Jessica köpte likadana åkpåsar till vagnarna :)









Johan är och ser på hockey. När han kommer hem ska vi äta en otroligt smarrig middag, fläskfilé och ris.
Imorgon åker alla hem. Men det ska jag inte ens tänka på nu!

Ska återgå till farten och fläkten här hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0