Snökaos.

Tillhör inte Gävle norrland?
Isf måste det vara ortoligt speciella norrlänningar som bor här?
VART ÄR PLOGBILARNA NÄR DOM BEHÖVS?
Idag har jag själv fått skotta bort snön från porten för att få in vagnen. Betalar gavlegårdarna mig för det?
Tillåt mig låta sin en bitter gubbe (tro mig jag vet hur dom låter) men...
Jag tycker inte att det konstigt om den här staden snöar igen, dom skottar ju inte när dom borde!
Idag har det snöat konstant, massor, HELA DAGEN och jag har inte sett skymten av en plogbil.
Det obegripligt att det ska behöva kännas värre än ett hög nivå pass på friskis och ta dryga 50 minter att förflytta sig med vagn från brynäs centrum till Vegagatan?


Få bort snön!

AMATÖRER!


Kommentarer
Postat av: tessan

Håller med dig där Emelie. Jag har inte heller sett en endaste plogbil de är sjukt.

Man kommer ju knappt fram med vagnen nu.



Om de ska fortsätta såhär kommer vi att bli insnöade...

2010-01-27 @ 15:59:11
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: Caroline

I Långsele är dom också dåliga på att ploga/skotta... Dom kom utanför våran port och skottade ikväll kl. 18 och då har det snöat hela dagen här! Irriterande...

2010-01-27 @ 20:29:55
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Det är likadant här... otroligt irriterande och jävligt värdelöst! Man pratar om att dom här i Bollnäs har gått över "snö-budgeten"?! Hur man nu kan ha en sådan?! :p

Men det måste vara det som bevisar att det här INTE är Norrland... för i norrland vet man då hur man ska bete sig när det råkar komma snö =)



Kramar

2010-01-27 @ 22:18:12
URL: http://bekkiis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0