Sol sol sol..


Det är kanonfint väder ute :)

Imorse när jag klev upp ekade det tomt igen. Kikade in hos Fanny men kom på att hon hade ju åkt med tidigt tåg så nu är det ensamt igen. Trist.. Men jag hittar nog en fungerande vardag ändå. Sen kommer hon ju snart tillbaka igen och ska jobba lite och efter det kommer ju hela kvinnliga släktet hit.


Igår kväll fick jag veta att helgen utbildning blivit inställd. Retar mig lite på det. Anledningen var att för många ringt återbud. Men vi alla visste ju innan vilka datum som gällde. Jag försöker hitta en helg att kunna åka hem en sväng men det är fullt upp hur lång tid som helst framöver, då att få veta två dagar innan att det inte blir nått var ingen hit för mig. Dock är ju så klart glad att jag istället får vara hemma med mina favoriter så klart ;) Så helgen blir nog toppen ändå!

Jobbet igår var bättre, men långt ifrån bra.
Jag fick ett extra pass på fredag för att kunna följa upp.. Det känns i huvudet att det är struligt och att jag jobbat varje kväll/dag denna vecka. Men jag vet att när jag får se resultat av mitt gnäll/tillrättavisande så kommer jag vara tok nöjd! Syrran tog över min bakgrupp igår, dom bakade chockladbollar och pepparkakor, degen skulle gå ut nästa vecka därav pepparkakorna :)





Utbildningen i Linköping är bokad. Jag ser fram emot det massor. Fick schema igår och vi ska få läsa super spännande grejjer som också kommer gynna mig som förälder. Kanon kul!

Idag har jag städat hela lägenheten. Det behövdes och jag hoppas Johan blir glad :) Nu är det rent och snyggt inför helgen. Känns otoligt skönt att veta att jag ska vara hemma ikväll! Jag ska njuta av soffan och bara ta det lungt. Göra en liten planeringslista.. (som vanligt) ;)

Alla hjärtans dag på söndag, om ni firar den dagen, hur firar ni?
Vet att vissa väljer bort det och tycker att det bara är en dag som ska gynna folk att kunna sälja saker.
Vi firar och jag tycker inte så men ibland kan det vara svårt att komma på hur man fira det :)
Förra året var min lilla syster här. Hon jag och Johan var ute och käkade sen myste vi hemma men min bebis mage. I år vet jag inte riktigt hur dagen blir. Året innan det var vi i Göteborg och festade om jag inte minns fel ;)

Nu ska jag städa toaletten sen är allt klart :)

Ha en fin dag i solen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0