Lång dag..

.. Kanon dag..

Idag gick vi ner på stan ganska tidigt. In på biblan och läste TÅ :) Inget av nytta som stog där men jag fick känna mig hemma för en stund iaf haha..
Lånade lite böcker. Bland annat en som hette "Ditt Liv, Ditt Ansvar".. Enligt den boken kan jag ta maken av 40% av min lycka och i slutet av boken ska jag ha uppnått målet med att må så bra som jag vill må ;) Spännade utmaning. 

Sen gick vi runt på nian och kollade, hittade hur mycket fina vår kläder som helst både till mig Johan och Theo.
Äntligen hade skinn jackan till Theo kommit, en svart ;) Han ska få den av morfar. Det blir kanon :P

Efter ett tag själv där nere mötte Mimmi och Leon upp. Vi knallade in på ett mysigt Café efter en runda i nån affär. Där blev vi sittade ett BRA TAG :) Haha.. Disskutionerna var många, men utlandplanerna vägde tyngst! Snacka om att det vore en drömm som gick i uppfyllelse om det skulle i verket. Dessvärre är vi inne på olika tidspunkter för en resa. Men kanske kanske, går Mimmi att övertala ;) Jag ska ge det ett starkt försök.

Efter att ha suttit där i vad som kändes en evighet knallade vi in på Myrornas, hittade massa fint men inget som följde med hem. DÄremot fick jag ett samtalt från någon som ville ha våran vagn så imorgon kommer hon och tittar och antagligen (förhopppningsvis) köper den. Skulle vara skönt att bli fri den. Det var det andra samtalet som var bra. Det första var när Lovisa ringde, det är alltid roligt när hon ringer. Men extra roligt idag eftersom hon erbjöds sig att vara med Theo på söndagkväll :) Jag var snabb med att tacka ja.. Gissar på en bra film och mys hemma utan lille vännen här hemma som faktiskt för första gången sen förra veckan har en riktigt bra kväll. Skratten byter av varandra och det är så enormt härligt. Hoppas natten fortsätter lika bra som dagen.

Jag halv sprang för att hinna till jobbet där Johan skulle hämta Theo men dom hängde med upp en stund. Drack en kopp kaffe och delade med sig av vårt skratt där uppe, för NEJ det går inte ett arbetspass där borta utan at vi skrattar tillsammans även om vi stöter på en del svårigheter också.

Jag har fått mitt nya schema för jobbet nere på stan och jag tror det kommer bli kanon. Har "gett" bort min lördag som jag egentligen ska jobba när mamma och hänget kommer hit. Nu fattas det bara att Robin kan jobba onsdagen åt mig då vi är Göteborg sen är kalendern klar :P

Har nyss malt av mina mail och bland all skräp post där fanns ett mail från min kära farmor. Det lyser alltid upp Inkorgen när jag ser hennes namn där. Även om hon inte hade så glada nyheter, hon hade förlorat en nära vän så mår jagbra av att hon skriver till mig. Det ni! Hur många har en farmor som närmar sig 80 och är grymmare än en själv nästan på datorn och mail ;) Min farmor är iaf världen bästa!

Nu har jag alltså kommit hem från jobbet som även var en riktigt bra kväll där :) Kul! Bakade sockerkaka med tjejerna och det är skit kul. Mindre roligt att få dom att förstå att städa efter sig också är en del av att vara med i gruppen ;) haha.. Men vi gjorde iaf grön kristyr som gjort att kakan såg extra god ut ;) Haha..

Nu ska jag göra kväll här hemma och njuta av boken. Förhoppningsvis blir det en bra natt. Johan matar Theo nu och han borde somna när som helst.







I vagnen sover man gott :P



Mysiga biblan.



Vagnen som sagt :)





Men när ögonen öppnas gäller inget annat än..



Sitta upp, sitta upp, sitta upp.. och äta på masken vi fått av Lovis ;)



Mimmi vägrar kameran idag.



Söta Leon som pussades hela dagen idag :)



Och Ropade "Mamma" så fort mimmi gick ur synhåll :)



Grabbarna Grus.
(Theo skrek så fort jag vände vagnen, Tur att Leon kunde tysta honom)

Jag känner mig på topp efter en kalas dag.

Hoppas ni har det lika bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0