En kalas dag..

Gårdagen har smält lite. Mötte upp föräldragruppen, det var kul. Märks att man har saker att prata om, saker gemensamt så den där pinsamma tysnaden fanns inte ;) Man kunde snabbt bryta den. Det dryga var att vi inte hade någonstans att vara. Jag skulle jätte gärna ta hem alla, men det finns inte plats för vagnarna.

Efter 1,5 timmar bröt vi upp. Jag och Fanny sprang in på Brynjan för Theo behövde äta. Då erbjöd sig Ullis att stå för lokaler om vi skulle ses mer, och vi ska ju ses varje onsdag så det passar ju utmärkt :) Källaren är helt till vårt förfogade och jag har ju redan nycklar. Mattor och kuddar finns ju i stora rummet redan så det passar utmärkt. Vagnarna får plats i korridoren intill. Klockrent.

Sen knallade vi bort till affären och handlade. Flisan sov gott i vagnen hela tiden. Både hon och Theo har varit ute mest hela dagen, frisk luft gör gott. Och ja, jag vet inte hur låååångt jag och Fanny vandrat denna dag, med varsinn barnvagn har vi varit hur hurtiga som helst.

Nu är vi hemma och har ätit lunch/middag och samtidigt ringer Ullis och erbjuder mig en utbildning på 5 dagar i Linköping, värd mer pengar än vad jag skulle klara av att betala själv iaf så jag blev otroligt sugen.
Hon erbjöd sig till och med att hjälpa till med Theo om det skulle vara ett problem på dagarna, haha. Dålig chef!? Men jag ringde Johan och kollade och vi löste problemet så att han får ta ut några pappa dagar helt enkelt. Jag kan inte tacka nej till erbjudanden som sånna. Det är värt för mycket. Dom satsar på mig i år :) KUL !
Så i mars och i April åker jag och Claud till Linköping för att förbättra våra kunskaper med ungdomarna och som fritidsledare.


Under promenaden med tjejerna idag fick jag syn på en av grabbarna från gården. Jag ursäktade mig och sprang ikapp honom. Frågade hur han mådde och faktiskt kunde jag ana ånger i hans ögon för det som hänt igår. Han hade tagit sitt förnuft till fånga och gått tillbaka och bett om ursäkt idag. Sånt gör mig glad. Tanken på att kanske något av allt som sas under samtalen igår faktiskt gått in?

Sen loggar jag in på facebook och ser att jag blivit bjuden på fest. Dock samma kväll som jag jobbar och som jag ska upp på personalmöte 09 dagen efter.. Men samtidigt passar det kanske bra för jag tar inte av Johans tid då han ändå måste vara hemma med Theo så om jag är lite sliten den söndagen drabbar bara mig själv iaf. Får se hur det blir med den kvällen!

Nu ringde Emma. Hon kommer hit en sväng! Vilken dag :) Vi har ju inte umgåts på jätte länge känns det som. Jag har blivit kass på att hälsa på och höra av mig till folk och på kvällarna får jag dåligt samvete och inser att det för sent att ringa ändå :( Ska skärpa mig på den fronten.

Imorgon blir en dag i hemmet. Jag ska grejja här hemma inför helgen. Underlätta för mina sötnosar och sen bara ägna all uppmärksamhet åt Theo och hans ätande. Har varit kass på den fronten också :( Måste verkligen komma igång med att byta ut någon måltid mot mat istället för vällingen. Dock lättade mitt samvete när jag pratade med dom andra idag. Det är inte bara jag som inte fixar det där riktigt!

Ikväll jobbar jag och Fanny. Nya utmaningar och jag undrar redan nu hur mina tankegångar ser ut efter kvällens slut. Dessutom är jag riktig glad att jag faktiskt kan bidra med lite pengar till detta hushåll.
Känner att jag mår otroligt mycket bättre sen jag började jobba kvällar igen :) Trots att man får prioriter bort annat. Men sånt är livet antar jag.

Nu ska jag avrunda här och grejja lite.

Ha en fin kväll!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, men måndagen passar utmärkt, har helt glömt bort att jag skulle prata med dej om det!

Vi är nämligen i fjällen den helgen, så måndag blir kalas!

Härligt att jobbet flyter på så bra för dej! Du är duktig!



Kramar

2010-02-10 @ 17:09:30
URL: http://bekkiis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0