Sovmorgon?

Jag trodde inte att det var möjligt med små barn, det som hände idag.. Nästintill pinsamt, vi försov oss :S
Johan gick till jobbet 07, vi skulle vara hos BVC 10.30... Vaknade av att Theo jollrade lite brevid mig, persiennerna var fördragna och det kändes som att Johan just gått, så vi låg och myste lite en stund.. Sen kollade jag på mobilen och då stannade hela världen upp :) Klockan var 10.00!!!!!!1 jisses vilken panik, jag har nog aldrig varit så snabb.. Theo var klar på nolltid, jag blev aldrig klar.. Kastade på mig kläderna och sprang ut nästan..
Rallyfart till tanten där borta, som skrattade åt oss när vi kom.. Nä, jag hade inte ens borstat håret.
Men Theo hade gått upp i vikt så nu är han med i 4 kilos klubben, han växer så det står härliga till.
Däremot har han fått nått virus igen, jag också :S Hon skulle inga oss efter 16 när hon pratat med läkaren. Jag hoppas vi får komma tillbaka imorgon redan så vi kan få bukt på det här.. Men det viktiga är ju att han inte mår dåligt :) Han är som en solstråle, pratar mer och mer och skrattar ganska mycket..

   
Idag är Theo 1 månad gammal

Nu är vi iaf tillbaka hemma igen och jag har både borstat tänder och hår ;) Herregud vilken lyx (inte just idag dock) att få sova så länge :) Jag gick dessutom och la mig redan halv elva igår.. Så nu är jag tok utvilad.
Handspriten flödar här hemma och jag ska ta en dusch strax.
Se över vad det kan tänkas bli för middag, är sugen på att göra iordning grytbitarna som mamma fixade när hon var här.. Men kocken i detta hushåll får bestämma ;) och boka en tvätt tid.. Ska bli bättre på att tvätta, oftare och mindre åt gången :)

Tänk vad lite träning kan göra susen.. Johan har inte tränat på nästan en månad, och jag ska väl inte säga att han varit grinig, men lite ibland kanske ;) Igår när han kom hem efter att ha tagit tag i träningen var han som en ny människa :P Super pigg och glad.. Undra om det skulle göra samma inverkan på mig? Haha..
Vädret är kasst idag. Grått och jag tror regnet kommer snart.

Snart helg igen och vi hoppas på kanon väder.
Bilderna hos Ida blev bra igår. Lite fix och trix så blir det där kanon bra.
Min favorit blev en på Johan och Theo, otroligt fin, Jag ville ha en förstoring av den men Johan vägrar :S
men någon bild blir det iaf..

Nä, dagens gärningar innan lillen vaknar och ska käka, då ser det som oftast ut så här istället:




Ha en bra dag!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar å längtar er, momma

2009-09-16 @ 13:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0