Natti natti

Igår kväll kom min pappa hit. Det var roligt. Skönt att skingra tankarna.
Vi tvättade enorma mängder tvätt och grejjade inför golv bytet. 

Pappa hade med sig gosedjur från det att jag var liten, vilka minnen dom besitter, min rosa lilla kanin som jag minns heter Katitzi, och den där favorit åsnan :) Det var kul. En radiostyrd bil och två pussel.
Innan han åkte bestämde vi att han skulle komma hit imorgon också och kanske stanna tills på lördag.
Han var förbluffad över hur stor Theo blivit och hur stark han var :)

Efter att han åkt vilade jag huvudet i Johans knä och kände efter hur trött jag var. Det blev sängen direk och tänk att lillen ville sova denna natt :) Underbart. Men bara för att jag var tvungen gå upp och släppa in hantverkarna vid 07 valde Theo att ta sovmorgon.. haha så klart.
Gubben som skulle byta golven var från Gotland. Han ringde på dörren halv åtta.
Tur att jag pratat med Peter och Emma och kollat så jag kunde komma över till dom. Det var ett himla liv här hemma.. Så jag knallade bort och köpte våtservetter och vidare mot Hillmanskroken..


Läser hon en saga, eller kollar hon dam kläder? ;)

Blev bjuden på frukost när jag kom dit, det kallar jag lyx. Emma skulle börja jobba klockan 13 så vi kollade tv och fikade innan hon åkte. Sen slog jag och Peter på film "Skicka vidare" en grymt bra film, men ett otroligt bra budskap. Det var svårt att hålla tillbaka tårarna :)

Efter filmen bagav jag mig hemåt och mötte gotlänningen i trapphuset, han var klar :)
Golven blev bra. Den här eftermiddagen har jag hållt mig sysselsatt mig själv.. Dammsugit, möblerat, bäddat rent och donat en massa här hemma. Börjar komma iordning mer och mer.. 



Kaoset hemma hos oss..


Ikväll har vi gjort räkmackor. Theo och Johan ligger och surrar med varandra och jag ska gå och lägga mig. 
Min bok går trögt men jag kommer nån sida varje kväll. 

Lika trött svande som Theo var på bilden är jag nu :) 




God natt




 


Kommentarer
Postat av: Emma

mys:)

2009-10-16 @ 10:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0