Okt. 14, 2009

Idag säger vi grattis till GalenPannan



Och min kusin Julia så klart :)


Busfrö!



Idag har vi varit på BVC och ställt oss på vågen. Jag har samanlagt gått ner 15 kilo. Det går alltså fortfarande åt rätt håll :) Theo däremot ökar som bara den. Han väger 5670 gram nu och börjar bli en liten tjockis, vilket bara är bra. Hon på BVC Var till och med lättsam och ganska mysig idag. Hon tyckte att eftersom han inte blir mätt på min bröstmjölk längre, kunde vi gott ge honom tillägg i flaskan. Det hon inte vet är att vi redan gjort det ett tag, men men.. Nu är det ur världen och jag slipper vara nervös för att lillen ska skita på plats och avslöja sig, för det blir skilland på bröstmöjks bajsaet och ersättnings bajset kan jag lova ;)
Däremot blev han less när han fick ligga naken på vågen och vänta och vänta på att den skulle stanna, så då belöt han sig för att kissa ner sköterskans papper och hennes tavla på väggen :P haha Det var inte mer än rätt. 


Vi gick sen till Brynjan för att skriva ut lite kvitton till Johan. Ingen stjärna där :S Hade hoppats få träffa lite bekanta men vi kanske gör ett nytt försök imorgon. Då blir det jympa med Lovisa och sen är tanken att jag ska gå ut med några vänner, men som det känns nu skulle jag nog göra rätt i att stanna hemma och sova istället. Det skulle ju vara tråkigt men dock behövligt. Får se hur det känns imorgon..

Igår fick vi ganska mycket gjort. Gästrummet är nästintill tomt och hallen likaså. Vardagsrummet ser däremot ut som ett förråd.
Och sovrummet är överbelamrat med tvätt. Idag ska tvättas kan jag lova. Pappa kommer hit ikväll så då kan vi få lite mera gjort om han underhåller Theo :) Som börjar prata och busa mer och mer för varje dag. Igår hade han en timmes lång konversation med Johan, vi tror att han pratade om att åka till Öland nästa sommar och plocka jordgubbar och sen gurglade han fram att; "Mamma nog ville ha en bukett blommor som kunde stå på bordet när golven var klara" ;) Haha.. Det var vad han sa..  Efter den långa konversationen webbade vi med Theos mormor och dom pratade ganska mycket dom också :) haha.. Till henne berättade han att han ville ha ett litet trädgådsbord som han kan fika vid på sommaren och att nästa helg när han kommer dit ville han att hans mamma skulle få torsk med äggsås, för det var han också sugen på. Sen tyckte han att på morgonen kunde hon hämta honom och leka lite med honom så hans mamma kunde få sove en timme extra ;) Han hade ganska mycket krav. Han är ju svår att förstå än, men det var iaf vad jag tycktes höra..  :)


Nu ska vi gå igenom nån av kartongerna!

Ha en bra dag!



Kommentarer
Postat av: Jessica

Fasen vad bra Theo blir tjock och du smal, det kan ju inte bli bättre! Jag skulle också behöva tappa 15 kg!

2009-10-14 @ 22:26:32
URL: http://jeccans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0