Prov och underbart väder.

Igår blev det ganska hektiskt, men efter yogan kände jag mig tipp topp igen. Helena är jätte duktig. Hon visade några övningar som skulle underlätta för höfterna och man ser hur alla mamma magar växer sig stora :)
När jag skulle hem därifrån var jag otroligt hungrig. Johan ringde och sa att han börjat på en diet. Jag skrattade bara.
Det var en diet som Sebbens kompis hade kört och rasat i vikt, jag är personligen lite emot dieter och tror mer på bra kost och motion även om jag inte alltid är så bra det heller, men har får väl köra på det där som enligt mig låter som självsvält.. Vi får se hur det går.. Jag stannar som vanligt vis potatis och pasta, det jag gillar :)

Efter maten blev det två timmars intensiv pluggning och jag är så nöjd att jag faktiskt hade den själv dispilinen :) Johan städade och jag pluggade, fick ringa pappa om lite hjälp men sen kändes det hyffsat. Jag har långt ifrån koll på det vi ska kunna på provet och jag får skylle mig själv eftersom jag missade en av dom viktigaste lektionerna, men jag kan ju inte göra mer än mitt bästa idag. Ska snart sätta fart och bänka mig i tre timmar. Så klart är det kanon väder när man ska vara inomhus.. Ikväll står lax på schemat, smarrigt, sen blir det den traditionella städkvällen inför vad vi kommit överrens om blir den abslout sista visninen imorgon, oavsett vad mäklaren säger, vi har varker tid eller pengar att vänta ut mer. Blir lite väl saftigt om vi får dubbla hyror, en månad kan gå men inte mer.. Så nu måste vi hålla tummarna för imorgon. Det får bära eller brista.

Flytt kartonger och nummret till han som har lägenheten nu skulle inte sitta fel, för det drar ihop sig. Om vi får den såld, ska det helst gå snabbt. Då kyvstartar vi med inflyttningen :) Och Kanske äntligen kan vi få börja boa lite.. Rensa och börja på en ny kula i ett nytt hem... Som kommer ta tid att fylla ;) Men finns det kärlek så har man ju allt man behöver :P

Nu ska jag på Time och handla lite fika som jag ska ha under provet, som håller koncentrationen vid liv haha..
Försäkringskassan har inte ringt upp och bokat möte! Lite frustrerande då både jag och Johan vill dit och prata om allt som har föräldrapenning och lediga dagar, har förkt läsa mig till informationen men hajjar noll.. Jag vill ha hjälp av någon som kan göra det bästa, är det för mycket begärt? Hoppas dom ringer idag annars blir jag lite bitter.

Ska ta och boka in en helg som mamma ska komma hit också.. Behöver lite monteringshjälp och lite lugnande energi inför Augusti. Kanske är det bara hormoner men lite smått panik kryper sig sakta på och Johan är inte det minsta lugn heller ;) Det är jag som får se till att han slutar oroa sig :) Han läser om anmning och vad som bra och dåligt... Jag ler och säger att jag läst brochyren, han frågar hur man vet om bebisen fått mat så det räcker? Ja, jag tror bara man vet sånt när det väl är dags? Det är då den där lilla paniken kryper fram.. Hur vet man det egentligen? Men det ska nog lösa sig..
Får ta hjälp av proffsen om inte annat. ;)

Näe, nu måste jag få in matte tänket i skallen annars går det här åt pipan!
Ha en toppen bra dag !

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Du har helt rätt vad gäller dieter, dom är helt meningslösa på lång sikt... Klart man rasar i vikt först, men vikten åker oftast snabbt upp igen när man börjar äta vanligt! Jag har precis läst en näring och hälsa kurs och lärt mig massor. Hälsa Johan att han kan höra av sig om han vill ha lite tips på vad som hjälper i längden för att man ska kunna gå ner och sen även behålla sin vikt. =)



Lycka till med matten också håller vi tummarna för att ni blir av med den där lägenheten snart =)



Stor kram

2009-05-06 @ 08:46:37
Postat av: MammaGerda

När barnet släpper tutten och vägrar, då är den mätt =) Ett annat gott tecken är då bebis somnar :) Fast jag minns att på BB ville de att man skulle hålla henne vaken för då dom är så små blir dom lätt lite sömniga och "glömmer" äta. Man får kittla lite här och kittla lite där :) Det kommer gå bra och jag är så avis på det du kommer få gå igenom! =) längtar tillbaka en smula

2009-05-06 @ 11:11:05
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0