Återhämtad

Nu har jag återhämtat mig :) Kryssningen var som sagt helt klockren. Väldigt intensivt men sjukt roligt! Vi fick god mat och vi kunde spendera tid i helsingfors på fredagen, där köpte jag lite marimekko tyg :)
Fyndade lite alkohol och godis i taxfreen och drack goda alkoholfria drinkar i baren där en super duktig trubadur spelade och sjöng. Jag njöt hela resan och trots allt roligt så var det verkligen skönt att komma hem på lördagen.

   

Johan hade på impuls åkt till Linus i Göteborg så jag var ensam vilket jag mest tyckte var härligt, jag kunde slappa i soffan och sova hur länge jag ville :) Jag hämtade hem mina paket från tradera och inser nu att vi förmodligen har kläder så det räcker :) En hel kartong anlände och andra prylar också som jag är super nöjd med.

Igår kom Johan hem vid halv nio då blev det brynäsgrillen och sen hem.. Jonas var ner en sväng, sen sängdax.
Idag är det strålande sol och jag skulle vilja åka och sola men Johan har bilen och Emma Pemma är förkyld.. Men en brassestol och en låda jordgubbar skulle inte sitta fel. Har försökt tagit tag i flyttpackningen men det går trögt. Kommer kanske igång senare. Det är så svårt att packa när man inte vet vad vi kommer änvända..

Till det bästa! Vi har fått lägenheten såld! :) Gissa om jag blev 100 kg lättare när Johan ringde och berättade.
Vi gick ner i pris 10 000 och det med glädje bara vi blev av med den. Nackdelen var att han inte kunde flytta in förns första augusti så nu står vi ändå med 2 dubbla hyror :S Men huvudsaken var att få den såld, resten löser sig. Äntligen kan vi släppa taget om denna lya och glädjas åt att flytta in i vår första gemensamma lägenhet. Lyckoruset sitter i än och jag känner att kanske saker börjar gå våran väg ändå? Har ju varit litet motit på några håll.. Men jag ser solen just nu :) Blir förmodligen inte lika mycket rust som vi hoppats på innan den lilla kommer eftersom det blev dubbel hyror, men det hinner vi med framöver också. Gavlegårdarna är ju inte kända för att vara snabba så det hade ändå kanske inte blivit av innan..

Näe nu ska jag grejja och vänta på att Emma ringer, jag ska över till henne och kolla in deras nya utemöbler :) Surra ikapp lite och mysa :) Men jag vill fortfarande ha jordgubbar. Undra om dom säljer vid kvantum idag?

Aja, ha en bra dag! Jag ska avnjuta lyckoruset så länge de varar!

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Om inte utanför så finns det inne på Kvantum :)

2009-05-25 @ 10:38:27
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0