Utvilad..

Idag känner jag mig totalt utvilad och trots att klockan är halv elva har jag fått massor av saker gjorda..
Vi köpte en ny dammsugare igår som har varit till användning, jag har skrubbat golvet i sovrummet, och städat köket.. Torkat golven tvättat två maskiner tvätt, slängt i mig frukost, försökt skruva fast benen på sängen, men misslyckades. Förstår inte hur dom tänkt att dom ska sitta?

Det återstår att riva i lite kartonger som står i gästrummet, sätta fast benen på gästsängen och röja lite på barnrummet.
Vi bor ju som i ett kaos och trots besök måste det få vara lite så också..
Mamma kommer imorgon kväll :) Wiii! Vi kanske ska till Ludvika en sväng på fredagen och lördagen hoppas jag att vi kan tillbringa på IKEA efter att jag slutat jobba.. Den här veckan har gått så fort. Jag hinner knappt med.

Sommaren har iaf kommit, det känns. Det har varit fruktansvärt varmt i tre dagar nu.


Igår kom Emma hit vid två tiden och vi satte igång projektet ;) haha..
12 gipsrullar, en tub vaselin och en massa kladd sen var det klart. Gipsmagen.. 
Haha, jag låg ner när hon skulle gipsa magen och tanker var att jag skulle sitta upp när vi gipsade brösten, men jag kom inte upp från golvet så jag fick ligga kvar :) Först imorgon får jag putsa och fin slipa den lite. 
Har lite små ideér på hur den ska dekoreras men jag avvaktar.. :) Det var iaf hemskt bra att Emma hjälpte till för det där hade jag ALDRIG klarat själv.. 

  


Idag är iaf en fixar dag. Borde röja lite i vardagsrummet också men jag lär vänta tills vi fått in sägen i sovrummet.
En bra dag för fix helt enkelt, speciellt när man känner att man orkar :) 
Johan ska laga middagen idag, jag gissar att det blir kycklig!


Igår kväll var vi över till Emma och Peter, fick jordgubbar och glass och kollade Allsången :) Super mysigt.
Johan var till hemlingby och joggade och sen handlade vi på hemköp innan vi åkte hem och intog sömnläge.
Jag har pratat i sömn inatt säger han, jag brukar aldrig prata i sömn men jag hade sagt något om Midsommar och Limön.. Jag minns inte ens att jag drömt något.

Hur som helst så ska det bli skoj med lite besök i helgen, mindre kul att jobbet drar igång, men det är ju livet. Dubbel glädje sen när löningen kommer istället.

Nä nu ska jag ner och hänga tvätt och slänga in det sista som kvar !

Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Haha, vad skoj! Jag hade tankar på att gipsa min mage oxå men det blev aldrig av. :)

2009-06-24 @ 13:22:15
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: MammaGerda

hur länge fick du ligga innan det hade torkat? :P

2009-06-24 @ 13:22:37
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0