Tur i Oturen.

Gårdagen blev rätt knäpp, men bjöd på enormt mycket skratt..
Jag och Johan åkte till en av hans mammas bekanta och skulle hjälpa henne med badrummet, då ringer mamma och säger att dom ska svänga av och dricka kaffe i tönnebro..

15 minuter senare ringer hon igen, då hade dom missat avfarten till Tönnebro och stannat till på en rast plats en bit längre bort, där hade en svart jeep rullat in och ur bilen klev Malin Hägglund. Dom var på väg till Borlänge men några remmar i bilen hade gått sönder så den ville inte ta dom dit. Dom hade ringt en Bärgare och skulle få åka med till Gävle med den. Mamma och Malin bytte (som tur var) nummer och när mamma kommit hit och vi handlat ringer hon och säger att dom sitter på flaket i bilen på bärgaren och den jäveln kör mot Söderhamn.

Det slutade med att vi lastaste ur bilen och åkte mot Söderhamn för att hämta dom. Missförstå mig rätt, men hela deras situation var så dråplig att skrattatet inte gick att undgå, inget kunde bli mer fel för dom..
Dom fick hotell via försäkringen (annars hade dom så klart fått bott här) och vi släppte av dom på Scandic i stan och sa tt vi kunde köra dom till Borlänge idag, eftersom den enda buss som gick gick klockan tio i fyra tror jag (och skulle ta sju timmar) :S plus att jag och mamma tyckte att det kunde vara lite roligt också.. Kika runt och äta lunch där.. Men dom instisterade på att kolla tåg och buss först.. Sagt och gjort det fanns inget färdmedel, som vi misstänkte och Malin smsade och frågade om vi kunde köra, så det är dagens plan :) Stackarna måste ju ta sig dit!

En anna grym sak som slog mig i bilen var att jag faktiskt satt i en bil, utanför Ramsele med BARA mamma i bilen.
Till saken hör att min mamma haft Panik ångest sen jag var drygt 12 år och har haft problem med att vistas utanför byn, kanske speciellt med mig eftersom jag var med den gången på vägen mot nässjö när hon fick sin släng av denna vidriga, knepiga "sjukdom".. Och där satt jag, efter 12 år, i bilen med mamma och det gick hur bra som helst :) Jag ville inte säga nått om det till henne just då, får då kanske det blivit knas. Läter säkert skumt för andra, men för mig kändes det HUR HÄFTIGT SOM HELST!  Och idag ska det upplevas på nytt. Mot Borlänge.. :)

Jag är uppe med tuppen. Klev upp med Johan, han har åkt till jobbet men ska snart till doktorn och se över tån ;)
Har sovit super bra och känner mig inte så trött trots att det blev sent igår. Mamma gick husesyn igår och hon verkar gilla lägenheten :) Hon sover fortfarande inne i Gästrummet och jag tycker det är underbart att kunna vara uppe och "stöka" trots att vi har folk här. Ingen människa som sover på madrass i köket eller vardagsrummet. Utan all yta finns över och hon sover ännu i gästrummet. Underbart.

Ska ta och göra mig iordning snart och sätta på kaffe till mammsen. Imorgon börjar jobbet och känner jag mig själv rätt kommer jag inte alls vara lika pigg imorgon bitti oavsett tid för läggdags, det sitter ju i psyket det också..
Det ser ut att bli en varm dag idag också.. Ska bli det hela helgen tydligen..

Kollar nyhetsmorgon, där det verkar som ett ämne är hetast! Kungen av POP som dom kallar honom har dött. Mickel Jacksson. Jag har aldrig lyssnat på hans musik men det är sorligt att se ändå. Folk har levt för hans musik och det spelas hans låtar överallt.

Nä, nu ska jag börja dagen!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0