Todd.

Jag vet inte hur länge han bott hos mamma men ett tag iaf. Todd, en otroligt vacker och ståtlig hund. Snällare än allt annat. Han är försynt och väldigt försiktig i jämförelse med Molly, besten själv.
Nu är han sjuk. Vetrinärerna i Uppsala hade aldrig sett sämre värden och tyckte det var konstigt att han kunde stå på benen. Imorgon bitti för han slut på lidande, då kommer han till hundhimlen. Jätte tråkigt, men skönt för honom tippar jag på. Mamma, Jonny och Fanny har skämt bort honom idag, hans sista stund med dom blir nog bra ändå :) Men jag önskar ändå att man kunde påverka sånt där ibland. Han är ju ganska gammal så det är ju livets gång, men ändå.
Tycker synd om min lillasyster som fäst sig otroligt mycket vid båda hundar och jag tror hon är ganska ledsen just nu. Men hon instämmer ju också i att det är livets gång och skönt för honom med ett bra avslut.






Vi har nyss ätit middag. Johans pappa är här. Dom tapetserar i sovrummet, är ganska roligt att sitta här och lyssna på deras samtal. Jag ska ta en prommis och posta ett brev. Och sedan grejja lite mer inför morgondagen.
Ska bli så otroligt roligt att komma iväg, det behöver inte minst Johan, bort från lägenheten, jobbet och all stress..

Idag var vi på BB och paniken kom över mig, därinne fanns barn som jag smyg kikade på och mitt hjärta slog dubbel slag, tänk att dom är så små.. Hur ska man våga hantera ett så litet barn? Men det var ganska mysigt där på BB ändå. Även om informationen var svår att ta in, jag har svårt att ta ett bröst i tyg och en docka på allvar men jag försökte iaf. Blir antagligen ändå helt annorlunda när man väl är där igen.. Har ni bra minnen från er tid på BB ni som varit där?


Ha en fortsatt bra kväll..

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Jooodå, det glöms inte i första taget :) Jag minns det som harmoniskt och lugnande på nåt vis. Alltid nån som såg till en och man kunde se ut som fa-an själv eftersom alla vet vad man gått igenom :) Det var mysigt på bb :)

2009-06-17 @ 19:01:07
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: Cissi



Oh ja, BB tiden var underbar!

Man fick den hjälpe och stödet man behövde, helt otroliga människor!

2009-06-17 @ 19:17:23
URL: http://cissi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0