Mail, sms och post..

Ja det är vad jag grubblar på nu.
Jag tycker det är fult att öppna andras post, läsa andras mail och sms.. Jag skulle bli jätte besviken om någon gjorde så mot mig, även om jag inte just har några hemligheter, det handlar väl mer om att  ha ett eget privat liv.

För några veckor sedan åkte Johan bort över helgen och glömde mobilen hemma.. Det kliade så fruktansvärt i fingrarna att jag gick ner och la den i hadsfacket på bilen.. Kände mig helt sinnessjuk och tänkte inte på annat än att knappa in på inkorgen och läsa hans sms.. inte för att det finns svartsjuka i bilden eller andra problem, utan för att nyfikenheten verkligen spelade mig ett spratt. Ringde till och med en vän och disskuterade saken :) Hon sa så klart att jag skulle tänka på hur jag skulle reagera om han läste mina sms.. Jag skulle bli vansinnig.

Min mamma brukar öppna min post när jag var yngre, kanske är det därför jag har reagerar så starkt som jag gör när jag tänker på sånt. Om jag inte är hemma och har fått post, tillåter jag inte Johan att öppna, även om det bara är ett brev från försäkringskassan tillexmpel, jag anser att det är adresserat till mig och därmed min post som jag ska öppna.
Vi har aldrig några problem kring det här som tur är litar vi på varandra.

Men jag kan ändå inte låta bli att fundra på varför jag är så princip fast just kring detta? Jag skriver mycket brev till vänner, där det ibland kan förekomma saker som jag/den inte vill att någon annan ska läsa..
Trots tillit och seriösa förhållande har man väl rätt till en ynka liten dust av privatliv? Som jag har det nu, vill jag ha det framöver. Inte någon som kyvläser mina sms, öppnar min post eller hackar sig in på min mail?

Blä för sånt! Och blä för att min nyfikenhet kräver att lägga undan mobilen i handsfacket. Det är ju patetiskt.
Men jag kunde ju behålla stoltheten sedan och veta själv att jag inte gjort något jag inte borde.. 

Tycker ni att det ok att läsa era näras post och sms?


Nä, nu är Emma på ingång så jag ska röja lite :P
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0