Kasst bredband

DÅ var jag hemma igen.. 10 minuter kvar tills tvätt tiden drar igång.
Jag tog mitt förnuft till fånga och provkörde bilen.. Det var inte roligt! Jag trivdes för bra med golfen, men det är kanske en vane sak? Har iaf hämtat lite diverse från gamla lägenheten och hälsat på Emma som var i full gång med bakning så jag inspereades och ikväll ska jag baka chokladbollar att ta med till Linus i Göteborg..

Vi kom att prata om BB väska häromdagen.. Ni som redan har barn? Packade ni en BB väska? Vad ska man ha med, för om man kollar på internet så verkar det som att jag måste ha en hockey trunk till allt som ska packas? Jag blir förvirrad och vet inte alls hur man ska göra? Känns onödigt att oacka en massa saker som man inte behöver där. Hur gör dom som föder för tidigt? Som inte alls har hunnit med att planera något?

Internet strular som tusan, jag loggas ut flera gånger och inget fungerar som det ska. Hoppas mattias ringer och säger att dom har rea på en bra dator på Siba, då slår vi till. Syrran ska ju ha tillbaka denna och jag tar med glädje hem en ny. Behöver inte vara någon avancerad, bara jag kan läsa mail och bloggar :)

Känns som att vi har tvätt upp över öronen och på nya stället får man bara boka tre timmar åt gången.. :S Det hinner inte torka eller något :S Men jag får ta pö om pö så borde det vara klart till midsommar :) Haha..

Imorgon ska jag till barnmorskan, känns skönt, denna gång har jag tusen frågor, till skillnad från tidigare besök då både jag och Johan suttit som frågetecken.. Men det känns i både kropp och själ att det inte är allt för länge kvar även om vissa hävdar att två månader är en evighet så tycker inte jag att det känns så..

Nu ska jag slänga in tvätten och vänta hem min allt för tankspridda sambo ;)

Undra hur Ronja har det i Turkiet? Dom har förmodligen bättre väder än vad vi har ;)

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Vi som föder för tidigt slänger bara ner nåt i all hast som bäbis kan ha på sig när den tittar ut och så drar man iväg :) Allt annat kan gubben hämta sen när bäbis tittat ut och allt är lugnt. Oftast stannar man bara en natt tror jag, så egentligen behövs absolut ingenting.

2009-06-15 @ 20:02:07
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Det är inte mycket man behöver. Kläder till den lilla vill jag minnas att jag packade. Det är väl det viktigaste för det är ju så roligt att klä dem första gången! Blöjor fick man i en gåvopåse på BB, vet inte hur det är nu. Jag hade också bekväma kläder till mig själv (ta inga små kläder som du hoppas komma i för man krymper inte så mycket direkt), toalettartiklar till mig själv, amingsBH tror jag att jag hade. Ta reda på hur länge du får stanna på BB också. I Sollefteå fick man liksom vara så länge man ville men så är det nog inte på andra ställen. Läs också i boken du fick av mig, där finns packningstips!

kram

2009-06-15 @ 22:28:03
URL: http://spunkan.blogg.se/
Postat av: Weronika

De är inte så mycket man behöver. Kläder till den lilla, dusch grejer, KAMERA. Resten får pappan ta med sig sen. Numera så är man ju inte kvar så länge på BB. Vissa åker ju hem reedan efter ett par timmar. Så egentligen så är det inte nödvändigt att packa någon väska utan att nu tar det som de kommer. Ingen ide att stressa upp dig i förväg tycker jag. Blir alltid bäst om man tar det när det kommer. Hoppas att allt är bra med dej Å magen?

Här är det förkylt iaf.

Hör av dej så kan vi ta en fika.

Kram på dej

2009-06-16 @ 23:38:46
URL: http://wirriga-wirpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0