Purjolök

Idag är jag på lite bättre humör. Gick en lång promenad och sepederade resten av tiden i tvättstugan igår..
Fram år eftermiddagen hade mammsen lånat mig pengar (men vad hade hänt om jag inte hade haft föräldrar som ställer upp) ? så då gick jag iväg för att handla mat.. Jag gjorde den efterlängtade tacopajen, blev super gott. Sen knallade jag iväg på jobb. Spalade wii och lekte med några små tjejer, ganska mycke ungar var det där, men det är roligt som tusan.. Idag står jobb på schemat igen, 15.00 - 21-30 den bästa turen enligt mig faktiskt..

Johan har försovit sig två dagar irad nu :) Ni vet den melodin på julafton, jag tror det är fåglar som sjunger den, badababadababa da da da... Haha, så låter det i hela mitt huvud när han yrar upp och tittar på klockan, springer runt i lägenheten som en sportspoling och skriker "Jag har för sovit mig  rtots att det kanske handlat om  minuter =) En galen morgon, men jag somnade med gott samvete om. Klev upp vid nio och röjde lite (som vanligt) =)

SItter och myser framför tv till Efter tio. Ett ganska bra program. Ska väl hoppa in i duschen och göra mig iordning snart. 
Nu är det bara en vecka kvar tills Mamma och Fanny kommer hit, det ska bli super duper kul.
Idag är det dessutom sol, för första gången på flera dagar är det sol.. Hur skönt som helst.
Igår köpte jag något som jag aldrig i mitt liv har köpt förut, en purjolök :S har nogaldrig ens hat tanken på att köpa någon sån förut heller, men nu tänkte jag att det skulle vara gott, lättsamt och billigt att koka ihop en soppa, hur man nu än gör det, men jag ska försöka iaf. =)

Nu ska jag sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0