Semester och studie besok

Jag  hinner inte skriva sa mycket har, hinner mest med mailen :) Men det ar kul att manga skriver!
Vi har iaf hunnit med ganska mycket. Studiebesok pa en gymnasie skola, en tobaksfabrik, pluggat spanska och en helg vid havet. Det kanns underbart kul allting. Sjalvklart har vi alla vara daliga dagar eller timmar, det ar mycket nytt och annorlunda. Men det funkar bra!

Idag har jag pratat med Ronja, det var kul att hora hennes rost :)
Klockan skiljer ganska mycker har och i sverige sa det ar ibalnd svart att veta nar man ska ringa, men det gick ju fint :) Haha

Jag och Linnea har haft vart forta tvaparts samtal, ett samtal som gar ut pa att den ena pratar om vad den vill i 15-20 minuter utan att den andra kommenterar och tvart om. Det var skont. Det kanns verkligen som att det kommer bli lyckar pa pratiken, cantera. Kan verkligen slappna av i hennes sallskap, forutom da hon flippar ;) Haha

Ingen hem langtan annu heller, det ar lite konstigt. Skulle vilja se hur det gar for Johan med lagenheten. Och sjalvklart traffa kompisar hemma, men det basta vore anda om ni kunde komma hit istallet ;) 

Det tar  san tid att ladda upp bilder sa vi for se hur det gor, annars vidar jag ju da jag kommer hem. 


(Mamma, bara sa du vet sa blir bilden storre om du klickar pa den!) =)



   Fran tobaks fabriken, manniskorna jobbar under vidriga forhallanden, det var verkligen jobbigt att andas i stanken nar man gick in dar. Dom arbetar tio timmar om dagen, jag vet inte vad dom tjanar, men jag skulle inte tippa pa att det ar mycket. Det var ett intressant besok.

  Fran Gymnasie skolan, minns inte namnet, men Sverige har varit med och "sponsrat" "grundat" skolan. Eleverna ar mellan 50 och 70 stycken i varje klass. Ordet pedagogik ar inte sa utvecklat har kanns det som, det finns inte sa bra resurser. Men barnen blev glada da vi kom. 

  


Att aka till havet i helgen var presic vad vi behovde. Det var sa skont. Buss resan var daremot inte lika kul. Infrastrukturen ar varldelos ;) Fattar inte att bussarna haller pa dom har vagarna. Och hur tankte dom nar satena ar i skinn och det ar 40 grader varmt.. fan va varmt det var i bussen. Ny attraktion pa liseberg 2009, prova. ;)


     

Men nar vi val var framme var det harligt. Hotellrummet kostade 36 kronoe styck for tva natter. Det var fint dar, valdigt mycigt alldeles vid havet. Det var mycket djur, hundar, hastar, grisar, faglar och papegpjjor. Ett natur reservat.
Pa lordagen akte vi ut med bat, en guid guidade oss genom Lèons flod, det var sjukt vackert. Vi sag faglar av alla olika slag, haftiga trad som dom bygger hus av, leguaner, krockodiler, krambjornar. Innan vi skulle aka hem visade dom oss en o, dar kunde man bada, jag vagade dock inte for det var sa starka strommar, men vi sag solnedgangen och njot riktigt anda. Sen korde vi rally hem med baten, det var skoj. At middag tillsammans och drack gott vin och ol. Sen letade vi ett dansstalle men hittade inget sa nar alla var trotta surrade vi till vi somnade. Jag har berattat om Ko Rune hemma i Ramsele.. Haha.. Hela helgen allt som allt kostade 340 kronor ungefar, men boende, mat och dryck.. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0