Tipsrunda & idol









Vi har haft en fantastisk dag. Thilde har fått en gåstol. Och IOM att hon är så burdus så köpte jag en tyghjälm också :) 

C&F är här och vi har käkat hamburgare, gjort läxor och gått tipsrunda i skogen. Ikväll har vi sett idol. 

Jag tänkte berätta om vårt nya system men innan det vill jag bara snälla påpeka att vi alla är olika och alla pekfingrar undanbedes. Många drar öronen åt sig kring just detta med "belönings system" som många kallar det. Jag skulle säga "förtjänings system". Theo är världen bästa grabb, utan tvekan, men som alla andra kommer också han in i perioder där skriken och hysterin tar över. Jag är ganska trött på att behöva bråka kring varje grej, varse det är skorna som ska på eller bilbältet. Inte så att jag inte tar konflikten tvärt om men ändå. Man tröttnar. Så nu har vi infört det berömda och hatade stjärn märket (fast i detta fall är det blixten klistermärken) vilket innebär att när Theo inte bråkat, när han lyssnar och allt funkar, självklart kan man inte begära en felfri fyraåring men jag tror ni fattar? Så får han det där klistermärket på kvällen och efter tillräckligt många märken får han en LITEN leksak/serietidning. På hans egen önskan får han välja om han vill vara som han säger "dagens hjälpreda" som dom har på förskolan tydligen och det innebär att man får hjälpa till att duka, vilket han ser som något jätte roligt :) hittills har det funkat klockrent. Han tycker det är roligt och vi slipper dom värsta Dalarna. Han har dessutom slutat med tutten. Det är så klart hur bra som helst, men jag kan ändå inte låta bli att känna att det sista av min "bebis" liksom försvann ;) helt utan problem så som med blöjan. 

Nu ska jag sova. Imorgon ska dom större med Johan på laserhallen och köra go-cart. Jag och dom små drar på loppis och förbereder en ny tipsrubda i skogen, den blev poppis :)

Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0