Dags för uppdatering...?

Det har varit dåligt med uppdatering här, men jag som inte hunnit med eller så har datorn varit upptagen :/
Borde skaffa mig en alldeles egen dator som ingen får röra. Inge virus, inge spel, och inget som jag inte vill ha borde få finnas på den.
 
Hur som helst, vad har hänt sen sist?
Vi har varit i Gävle. Jag har varit dålig på att knäppa kort.

Lek i lekparken hemma hos Theos farfar.


Lillasyster njuter i storebrors knä. Ingen kan få henne att skratta som han får :)


Vi har träffat vänner och familj. Det är ju ingen hemlis längre så jag kan ju berätta att den här donnan har ett pyre i magen också :) SÅ GLAD!


Och Theo fick äntligen träffa sin älskade Isabell ;)


Hos faster Tina var även Neo och hälsade på. Gladare unge får man leta efter!



Knasbollarna.

Vi lekte en massa hemma hos Kian.
Hälsa på i Forsbacka. Johan var på fisketur och 30 års fest.
 
Tjejkväll med Ronja och Thilde sista kvällen. Det var en himla trevlig helg med ett mindre trevlig avslut.
Natten mot måndagen knackade magsjukan på min mage. KATASTROF DÅLIG BLEV JAG!
Packade snabbt ihop och in i bilen för att åka hemåt. Det var en mardröms resa! Tack och lov sov barnen hela vägen. Det tog tid.
 
Johan åkte hem för att hjälpa till. Det var smått kaos, jag var inte sjuk länge så Johan jobbar nu på hemmaplan. Det har verkligen varit lyx att ha honom hemma. Ingen stress direkt. Hjälp med nattning av barn. Hjälp med fix hemma, hjälp med kvälls aktiviteter så som gympan. Theo njöt nog mest. Att få ha pappa med sig dit, utan Thilde som tar uppmärksamthet. Han har nog varit lyckligast! Att få bli nattat med en bok i lugn och ro utan syrran som gastar eller tar uppmärksamheten, det är nog lyx för honom det! Så ropar vi hej, det är snart söndag och samma visa igen :/ Men men..
 

Igår hade jag en sån där dag. Gjorde fisk i ugn. Lingonsylt. Fixade och Trixade.
Vi var med Hilma och Sandra på förmiddagen men då både Theo och Hilma blev dålig avbröt vi lekdagen.

Febrig kille. (tror vi varit sjuka i omgångar i tre veckor snart?)



Thilde gillar att hänga med mig när jag badar ;)


Och så slog min vidriga matriella sida till i veckan. Jag surar över en micro. Skäms.
Men jag är sur för att den inte alls är lika snygg som min förra. Köpte en i svart OBH nordica som skulle matcha kylen och frysen vi köpte. När den förra veckan brann skulle jag få en ny. Då fanns bara denna i samma prisklass. Skit samma. Som sagt är det bara matriella saker och ja jag är glad att jag överhuvudtaget har en micro. Men ändå? Va fan, jag skulle inte betalat den summan annars. Då hade jag köpt en på rusta och ställt i ett skåp :)



Billy har fått nya leopard kläder. Jag älskar dom, men hon verkar inte lika förtjust!

Johan har besiktigat aset, och den gick inte igenom. Oväntat? Nee inte direkt!



Igår kväll tog jag med mig Felicia för att träna lite skidåkning inför hennes frilufts dag. Hon var grym för att inte åkt tidigare. Iaf så var det katastrofalt före. Snor halt och eftersom det hade blåst storm hela dagen hade det fallit ner granris och annat skit i spåret så det högg som tusan. I en backe satte jag av, spåret var helt folktomt så jag tänkte ta fart, KRASCH så blev det tvärnit och jag flög upp i luften och landade på bröstkorgen och tappade andan. Så fort luften kom tillbaka brast jag ut i nån form av hysteriskt skratt och tänkte för mig själv "tack och lov att det bara är jag och Felicia här" men så ser jag upp och där står ett äldre par som i smått panik frågar "Men kära vän, hur gick det där egentligen, det var ett fasligt fall" och jag skrattade vidare för det var så fruktansvärt pinsamt. Efter mig kommer Felicia och fråga "Men va fan håller du på med då?".. Ja det var en syn för gudarna den där vurpan så drog vi ett varv till..
 
När vi åkt färdigt och jag just skulle ta av mig skidorna kom den sista och värsta praktvurpan. Det var verkligen svin halt. Efter mig kom Felicia ramlandes också. En gubbe som gick förbi muttrade "Ni lär ta det lungt tjejer, det är farligt före".. va fan? Vadå farligt före? Vi kan inte åka, det är där preoblemet sitter! Men satan va roligt vi hade. Minns inte sist jag skrattade på det där viset. Där låg jag som en padda med skidorna i vädret och skrattade så hysteriskt att jag inte kunde förmå mig att resa mig! Det ska lätt göras om. Förhoppningsvis är det inte lika halt nästa gång.

Inatt har det fortsatt blåsa storm. Theo har varit rädd. Det viner jätte högt i våran fläkt då det blåder ute och det låter ganska spöklikt. Stackarn ;) Idag bjuds det istället på snöstorm. Pissväder närmare bestämt. Skit trist för C & F och har deras friluftsdag. Jag ska till banken och gruvar för det. Vill inte kliva ur pyjamas brallorna. Skulle kunna sitta nerkypen i soffan hela dagen. Jag och Theo åt en lång frukost där drog en lång berättelse om hans framtid, om hur han ska jobba som pappa, bli rörmockare och då jag frågar vad en rörmockare gör svarar han: "Hmm, jag vet inte.. men jag ska göra som pappa gör" ;)
Thilde har bjudit på det störta skitlasset någonsin nu på morgonen. Jag trodde jag skulle tippa omkull och jag fortfarande inte fatta hur en sån liten människa kan lassa ur sig så mycket dynga.. Knasigt det där.
 
Senare idag ska vi hämta C & F, dom ska vara här i helgen. Det blir bio och kanske en skidtur? Ikväll äter vi tacopiroger. Följer veckolistan och det är ganska kul.

Men nu får jag ta mig i kragen. Hoppa ur pyjamasen och göra nått av den här dagen. Ju fortare ärenden blir gjort ju fortare kan jag komma hem och bara vara igen.
 
Ha de gott så länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0