Bort blåst.

På en föreläsning i Stockholm lyssnade jag på en kvinna som pratade om känslor. Framförallt hur dagens stressiga samhälle påverkar oss. Och alla måsten. Men hon menar att det inte finns några måsten.
Det finns alltid ett val. Och det är alltid vi som väljer. Och dom val vi gör är det alltid vi själv som bör stå för.

Ibland väljer man fel helt enkelt. Ibland väljer man rätt. 


Åhh jag är så sjukt trött. Så hiskeligt trött.
Det ser ut som om Thilde håller på att somna. Håll tummarna.
Isf ska jag lägga mig bums.

Vi har varit hos pappa idag och ätit middag. Men farmor var där så jag tror det var hon som lagade vilket nog var tur för pappa är inte skit bra på att laga mat. Jag har nog fått mina skills från honom.
Imorgon ringer klockan tidigt. Theo ska på dagis. Jag och Thilde ska hämta våran bil i stan och träffa Sandra.
Hämta Theo, laga middag. Iväg på gympa och sen hem igen.. Måtte vi få sova inatt..

 

Hur som helst så kände jag mig ganska nere ikväll. Ringde en god vän som genast fick mig på bra humör.
Det var som om allt negativt bara blåstes bort. Även om jag är trött så känner jag mig glad. Jag blev så uppfylld att jag tog och rensade rat skåpen i köket, igen. Och gjorde iordning en pärm för ekonomin. Lite organisation mår jag bra av.

Och i brevlådan idag låg inbjudan och menyn till helgens middag. Veckans vägning kommer gå åt pipan.
Men jag ska käka lyckling och avocado resten av veckan ;) Haha..Vi längtar.
Jag tänker även unna mig ett glas chapil Hill. För första gången på....  1,5 år?

Och Theo tjatar om Lukas. Det är så kul att dom funnit varandra. Han pratar om Lukas, lördagsgodiset dom ska äta och om skidorna dom ska åka och om Lukas leksaker, och Lukas garage, och Lukas hus.. Och Lukas.. och just det.. han pratar om Lukas också :)

Nä nu har hon slutit sina blå för stunden iaf. Jag chansar på lite sömn nu.

 

Ha de gott

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0