Spindel invation!


Vi vaknar febersvettiga och snoriga.. Gör ett tappert försök att bli människa. Sitter i telefon och blir i vanlig ordning förbannad på alla röststyrda moment när man ringer en myndighet. Handläggaren på soc verkar inte finna tid idag :/ Aja.

Har iaf pratat med verkstadsgubbarna, har blivit ganska tjenis med dom på sistonde, det är kanske inte i positiv bekmärkelse heller. Men jag hajjar att dom gillar när jag ringer, för dom har ju tjänat en hacka på det.. Dom ska iaf hjälpa mig med låsanordningen till bilen och lovar ett bra pris.. "Vi kan ju ordna paket pris åt dig och sätta dig som stamkund" säger han och skrattar.. Jag skrattar inte!

Johan ringer och surrar om inkomster, skatter och restskatter och ber mig fixa saker som jag har NOLL KOLL på. Men det är ju på tiden att lära sig lite då.. Ingen vill ju ha restskatt i onödan.

Sen jag var hos min svägerska har jag blivit ännu mer sugen på Ullared. Vi nämnde snabbt att åka utan karlar nästa år. Har jag bara slutat amma ska jag slå slag i saken. Skulle vara otroligt bra.
Jag har övertalat Johan att köpa barnmöblerna begagnat. Julen kommer kosta tillräckligt. Har hittat enkla vanliga möbler som inte kommer ta allt för stor plats i sovrummet.

Jag och Theo har spelat spel på Bolibompa Studion som är webbsidan han GÄRNA hänger på.
Och sånna här dagar är det helt ok. Jag må vara tråkigaste morsan i stan dom senaste dagarna som satt ute förbud nu också dessutom.  Har skickat pappa med en inköpslista så han får handla åt oss idag. Jag vill bli frisk! Bäddar rent i tron om att baciller försvinner mera. Tvättar händerna så dom torkar ut, men jag vill åka och göra mitt jobb på torsdag. Och Theo ska ju till Momma. Han tjatar som en galning. Han frågar "mamma får jag ta med min ficklampa till Momma annars kanske jag inte ser henne"
"Jag ska ta med min spade till Momma och skotta" (snön har visserligen försvunnit) Men det här med väntan är inget min kille är bra på :) Han planerar packning och ringer Fanny för att berätta att på torsdag kommer han. Det blir visserligen en snabbis då jag måste hem på fredagen för att förbereda lördagens middag.




Jag ska prova på att göra renskavsgryta idag. Kan bli spännande och som vanligt knappats lika god som om Johan gjort den.. Men men.

Bilbanan är i full rulle och verkligen ett otroligt bra sällskap till T när vi är sjuka. Skillnaden är att trots att han har betydligt högre feber än jag så är han också betydeligt piggare. Hur är det möjligt att 40 grader knappt märks på ett barn?

Jag börjar dessutom bli lite skraj. Vi har sånna där Kangero spindlar i hela huset. Överallt. Hur många som helst. Jag får plocka upp döda spindlar från källaren varje dag och på övervåning kan jag finna dom lite var stans också. Var kommer dom ifrån och vad finns i huset som gör att dom vill leva med oss? Jag är inte lika förtjust i tanken på att ha dom som inneboenden. Tycker inte alls att dom är lika otäcka som "vanliga" spindlar.. Men dom börjar bli för många och när jag dessutom hör att Theo sitter vid bilbanan och pratar med en av dom som om det var hans vän blir jag ännu mer skeptiskt.. Har dom nått jätte bo här ikring eller vad är det frågan om?

Nu ska jag börja med lunchen.
Sen sova.
 
Ha de fint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0