Middagar..


Idag fick jag den finaste gåvan jag fått i hela mitt liv! Jag fick ett armband av Theo. Ett armband som är värt mer än allt guld i hela världen. <3




Klickade in på min vän Emmas blogg, då fick jag se hur hon gör om massa möbler, verkligen hur fina möbler som helst. Jag blev så insperead och vill genast sätta igång att måla soffan. Men Johan menar att jag inte får måla den i budget färg, den ska målas i redig färg som sitter (vilket kanske äe klokt) men då blir jag små tvär för jag vill inte köpa dyr färg när jag har billigt färg hemma redan.. Så skulle jag vilka åka till fyndlagret och se om dom har några möbler jag kan göra om.. Men jag pallar inte åka dit ensam plus att Sandra inte jobbar och då är det inge kul att åka dit. Ingen som haffar en i ingången och surrar.

Men jag ska iaf ta ner dockstationen i källaren och pyssla lite i garderoben, jag har ett helt rum som garderob nu, underbart bortsett från att det ser förjävligt ut. Men med små knap kanske det går att fixa till lite.. Ett gäng trasmattor får funka till vidare.. Dessutom har jag hittat ny musik som gör att det mesta blir lite lättare. Theos spotify lista med barn musik ger ju en ptroligt positiv boost. "ketchup kan prutta" och "stackars lilla tomten" med Marcoolio. Jisses vad mycket roligare allt blir. Och även om det gör fasligt ont så funkar det inte att ligga i soffan hela dagarna.. Tyvärr. En timme i taget!




Här hemma är det sjukt tråkigt att laga mat (enligt mig) Jag har visserligen aldrig gillat att laga mat. Men så hamnade jag och Johan i en så jävla barnslig konflikt.. Den där klassika "ja men jag har ju gjort det och det" "Ja och jag gör ju det och det" och så mäter vi vad vi gör.. Och jag vill ju gärna vara bäst på allt så när han smäller till med repliken: "Ja men det är ju typ alltid jag som lagar mat"  faller jag handlöst utan att ha något som helst motargument, för det är så, han lagar maten här hemma.. Jag avskyr att laga. Det är hemskt. Han jobbar, jag är hemma. Jag dukar och förbereder men ja, han lagar oftast maten.. Han tycker det är roligt och då tror ju jag så klart att han tycker det är roligt varje dag?? Fel! Så klart tycker han inte det är kul att behöva laga maten varje dag. Så igår när jag handlade.. (haha, för det är oftast jag som handlar) ;) så hittade jag ICAS tidning och i den fanns det ju ett suveränt upplägg.. Ett sånt där system som gör att man slipper stå där och tänka "Aha, va fan ska vi äta idag då, ehh vi käkar pulvermos och falukorv" och så kommer Johan hem och är lagomt imponerad av middagen.

Men i den tidningnen fanns iaf recept för femton dagar. Billiga veckan heter det tror jag. Inköpslistor fanns med. Så då handlas allt hem och sen har man allt man behöver, till och med hela middags ideén.. Johan kommer jubla. Jag är sjukt kräsen och käkar inte gärna kryddkorvar och skit, men jag lär ju prova. Så nu ska jag laga mat här hemma så nästa gång vi hamnar i den klassiska så ska jag svara "A, men du lagar inte mat längre" ;) Haha




Kanske kan det bli lite roligare och går det åt pipan behöver ingen människa bli drabbad då skäller jag bara på receptet.. och skyller ifrån mig på det.

Nu ska jag dra på mjukbrallar. Kolla lite tv innan jag ger mig på källaren.

Ha en fin dag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0