Vår semester

Vår semester med div bilder. Theo var lyrisk och tyckte allt var spännande. Vi åkte ju med "Tomas tåget" enligt honom :)
Men vi är ju ganska orutinerade så då vi kom till arlanda och skulle se oss om efter hotell visade det sig att ALLT var fullt, även hotellen inne i Stlm, på grund av en mässa och hockey vm så vi blev tvungna att bänka oss i fotöljer ;) så här i efterhand kan man ju skratta..
Väl framme var det bara att börja njuta, Alanya bjöd på sol och härlig stämmning. Mina tuttar växer så det knakar ;)
Poolen som vi spenderade tid vid varje dag!
Theo sov sina tupplurar med dvd spelaren i skuggan ;)
Stabilt bygge inför turkisk afton :P
Paret Bodell från Söderhamn som förgyllde våra dagar :=
Theo åt pannkaks frukost varje dag. Han var såå lycklig!
Vi åkte på jeep safari uppe i bergen.
Fantastisk utsikt.
Vi besökte en moské.
Fick nybakat bröd uppe i berget :)
Till Theo förtjusning fick vi träffa både Cameler och Åsnor :P
Vi fick äta god middag vid en vacker flod, vattnet var verkligen klar blått.
Jag och Theo stannade vid en torghandel efter vgen medans Johan besökte en grotta.
Vi fick massor av sånna varje dag. Dom ska ge tur :P
Helen och Crister. Dom gav oss fyra extra ögon på Theo och en massa skratt. Jag tror inte vår vecka hade varit så bra som den blev om det inte vore för dom. Super härliga människor som dessutom passade Theo en stund så vi fick shoppa lite på tuman hand :)
Bill och Bull
Vi provade fisk spa. Kittlade som TUSAN! men fötterna var verkligen baby lena efteråt ;)
Och Glass så klart... Glass
Theo träffade massa nya vänner som han lekte med inpå sena natten :)
En dag på stranden.
Sååå härligt!
Och som sagt.. Den dagliga tuppluren i skuggan :P
Så kom kvällen då vi träffade Lena och Aykut. Jens och Lina. Vi fick se deras lägenhet och äta den super goda maten på Picasso.
Jag åt den absolut godaste tomatsoppan jag någonsin ätit!!!
Aykut kom med en leksakshäst som Theo avgudade.
Johan och Jens rökte vatten pipa :P
Pingis spel med Robert från Dalarna :P
Minidisco varje kväll :)
Jag var till salongen sista kvällen och fixade hår och naglar. Vi var också på Hamam (?) massage, aniskts behandlig och vi blev som nya människor.. så hätligt.
Hemresan. Johan och Theo spanar på planen.
Men det var inte lika roligt och heller inte ika spännande att åka hem ;/
Men väl hemma möttes vi av Mamma, Fanny, Pontus och hundarna.
Så nu är vi då tillbaka på barrvägen. Och det var verkligen skönt att komma hem tillslut. Mamma och Fanny hade putsat fönster, båäddat rent. Städat hela huset. TVättat all tvätt och röjt i tvätt stugan. + planterat i rabatten.
Denna stod på bron när vi kom hem ;)
Rabatten :)
Idag kom min farbror, farmor, pappa och Annika hit och vi grillade.
Efter det var vi ute en stund. Theo har klippt gräset och Johan har bytt yt spruckna brädor på altanen som ska målas om imorgon.
<3
Gofisen
Barrvägen, dåligt väder men det bjuds ändå på kärlek i känslan att vara hemma.
Nu har vi en annan grej att fokusera på:
Min syster tar snart studenten. Jag tycker alla som tar studenten gör det bra. Men jag vågar påstå att min syster gjort det extra bra med tanke på alla motgången under dom gågna åren. 5 juni smäller det och jag kommer gråta som ett barn. Det kommer vara en viktig dag för henne och alla oss andra också. Hon har kämpat hårdare än många andra och nu är hon snart, snart på mållinjen.
Snyggingarna, Amanda och Syrran på mösspåtagninge :)
Jag har forstatt semester och den njuter jag av.
Ska till Ramsele snart, men då inte för att jobba, utan för att umgås med vänner.
Självklart kommer jag inte kunna låta bli att hälsa på mina vittror ändå..
Igår var jag till BM, har val en privat barnmorska denna gång och det verkar hel mysigt. Det var ett personligt ställe inne i stan med en super mysig barnmorska. Som hon sa "man är inte sjuk när man är gravid så man ska kunna välja bort det där sterila som finns på VC" Vilket passar mig utmärkt. Jag mår bra, enligt värdena, inte enligt mig själv då, men proverna säger att allt är bra. Preliminärt BF är 20 december. (FRUKTANSVÄRT DÅLIG PLANERING) men de lär ju flyttas efter Ultraljdet i juli. Vi får se hur det går..
Nu ska jag glo på tv och käka blåbär.
Ha de fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0