Fisktorget

Jag sitter i bilen på fisktorget, det syns att det vankas student. Flickor i fina klänningar går förbi med champange i handen, det syns att dom är glada. Det är mycket bilar i stan redan nu.

Jag har lämnat ett lyriskt troll hos morfar och ska snart in för att lämna prover och prata om hur länge de är meningen att må skit. Den mest tjatiga repliken för tillfället är "men det hör ju till" å sen de där flinet som om det vore charmigt att spy dagarna i ända och ha en huvudvärk som stör samt vara lika trött som björnen på vintern. Sluta flina som om det vore gulligt, det är inte det.

Jag har massor att göra och stör mig på att skattepengarna inte kommit. Jag inbillar mig att jag hamnat under granskning, skulle inte förvåna mig.

Studenterna får en fin dag. Det är sol och varmt redan. Jag ska köpa 80 års present åt min Farmor, de ni!
Och svenska jordgubbar så klart, att äta efter vägen, för stundens njutning innan de sen kommer upp, känner ju smaken iaf!

Nä nu ska jag betala parkeringen, inget är gratis. Ha en fin dag och va inte lika bitter som jag. Jag blir snart glad igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0