Nälla mamma.

Klockan ringer.. Ögonen är ganska pigga men kroppen ligger gärna kvar. Det är ganska kallt.. Jag ligger och gissar.. Den där monster kylan skulle ju komma, kanske är det -24 idag? Nää.
Theo vaknar och klappar mig på kinden.
-"Nu ska vi på dagis Theo"
-"Nää, nälla mamma inte theo gagis? Theo leka mamma"
(ohh my jag faller pladask och tänker att om ett par år drar skolplikten igång och möjligheten att bara vara hemma och ha det gått är förbi)
-"jaa, theo kan stanna hemma och leka med mamma"
Så det blev så. Vi är hemma idag, och imorgon :)
Jag har röjt undan. Förklarar för Theo att jag vill att han ska städa sitt rum. Det går inte som jag tänkt. Allt ligger runt om på golvet och hälften är indraget till vardagsrummet. Kanske plockar han undan under dagen, det har inte varit ett problem förut. Fanny och Tuva sitter på bussen på väg hit. Theo snorar.
Det snöar massor ute, vi kommer behöva skotta idag med. Då träningsvärken är som värst :)
Men det var bara -6 ute.. Inte -24
Kalle i sysselstan på tv. Jag tycker det är skit dåligt. Riktigt töntigt. Men Theo är tv bossen just nu så det blir att se på kalles mysterier ändå.
Nu ska jag gå igenom mailboxen innan dagen drar igång på riktigt.
Ha de fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0