Jag är stor kille nu..

Måndag.
 
Trots att jag ledig känns det verkligen på när vardagen är tillbaka.
¨Theo vaknade tidigt idag och har nu lagt sig under filten i soffan framför "Dinosuarietåg"..
Vi ska på IKEA och skaffa matlådor. Och lådor som vi kan lägga moccarutorna som vi ska baka i idag.
Men jo, Trött.
 
Det börjar bli kyligt. Jag är nervös inför vintern. Jag hatar att frysa. Alla säger att vi kommer tjäna pengar på att ha satt in bergvärme, men innebär det också då att det inte kommer hålla samma värme? Jag får gåshud av att tänka på ett kyligt hem. Johan soven gärna svalt, jag sover helst varmt. Jag vill vakna och känna att det är varmt. Hoppas den där stora pumpen där nere i källaren håller måttet.
Idag väntar jag ett paket med kläder till Theo som jag beställde förra veckan. Tycker det borde kommit men icke.
Blir gott med nya kläder inför ny termin då det mesta i hans garderob blivit för litet. Vi går upp en storlek.
Och dessutom har han varit torr flera nätter. Han så grymt duktig. Blöjpaketet ligger bara och skräpar i skåpet :)
Det verkar som att min önskan går i uppfyllelse. Blöjfri innan han får syskon. Det blir billigare om inte annat. Plus att han känner sig stolt! "Jag är en stor kille nu"
 
Jag är nöjd med semestern. Hade velat gjort lite mer kanske. Varit till Gävle bland annat. Men annars är jag nöjd.
Har fått en del gjort hemma även om det blev ens hälften av allt jag tänkt. I drömmarns värld hade jag velat få bort allt rat på tippen innan torsdag men det finns inte på världskartan att jag klarar det själv. Jag har iaf garderoben någorlunda klar. Tvättstugan ser förjävlig ut men den är mer inbjudande än sist. Trasmattorna som jag fick av mamma ska in där så fötterna slipper frysa sönder när man ska in där.
 
Det känns häftigt. Där nere har vi varsin hylla. Med våra kläder. En hylla är ganska tom. Den ska fyllas med liv.
Vi blir fyra snart. Jag stålsätter mig. Försöker minnas bebistiden med Theo men det är svårt. Jag läser om kollik, det är som att jag fått för mig att det kommer bli tuffare den här gången Jag är glad att Emma är mamma ledig en stund in på min ledighet.. Hon får guida mig.
 
 
Nu ska jag dra igång den här dagen. Grått och kallt. Men Theo lyser som solen :)
 
Ha de gott
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0