Min största rädsla!

Jag är så rädd att jag ska misslyckas. Att jag inte ska lyckas ge dig alla förutsättningar för att klara livets tuffa motgångar. Du kommer falla, göra dig illa och bli sårad, du kommer hamna i vägskäl där vi bara kan råda dig. Men valet är ditt. Du kommer få se att världen inte bara är vacker utan att den besitter en del ondska, jag är rädd att jag inte kan skydda dig. Jag hoppas att du med hjälp av oss, mig, din pappa och alla som står dig nära kan klara av alla dumma frestelser, alla hinder och alla motgångar som livet bjuder på. Jag är rädd att vakna en dag och känna att jag kunde gett dig mer, att jag inte försökt tillräckligt. I livets skola är det viktigt att tro på sig själv, att finna en styrka som gör att du värdesätter dig själv, att du är rädd om dig och att du tycker om dig för den du är. I den bästa av världar skulle jag skydda dig från allt ont, men det är omöjligt. Det vi kan göra vårt yttersta i är att vägleda dig och stötta dig efter vägen. I dag utstrålar du sån otrolig värme och omtanke, det har du fått från din pappa, jag hoppas du behåller den egenskapen. Jag tänker inte sopa framför dina fötter, lyfta bort stenar framför dig eller ge dig guldpengar i tron om att kunna köpa lycka. Lyckan kan du bara hitta i dig själv, den Sanna lyckan finns hos dig själv. Varje dag bjuder på nya valmöjligheter, jag hoppas att du väljer att vara glad, att du väljer att leva, att skratta och njuta.

Det finns inget jag är så rädd för som att en dag vakna och känna att jag misslyckats, att jag inte gjort allt för ditt absoluta bästa.

Kunde jag skulle jag ge dig en annan värld, en värld utan dom svårigheter och utmanade faror som lurar bakom varje hörn. Det är inte möjligt, istället lovar jag att göra mitt yttersta för att ge dig verktyg och förutsättningar att göra rätt val i livet, att finnas även när du går vilse och att oavsett vad älska dig villkorslöst!

Akta dig för eld och djupa vatten, älskade älskade trollunge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0