Min lilla Tiger.


Vi har haft massa lek på golvet här hemma och jag sliter ont när jag i princip sitter och väntar på att Theo ska tappa balansen, inte orka hålla sig uppe eller helt sonika bara tippa omkull.. och dundra rakt ner i golvet med huvudet först.. Men övning ger färdighet. Det låter ont när han skiker och gastar men kanske går det lättare nåsta gång då?




Han är faktiskt modig. Han kastar sig hejvilt överallt, ska leka med hans leksaker samtidigt som han försöker korrigera hans ben och så klart ska han se så jag tittar på honom..



För han är otroligt nöjd och stolt när han lycktas ta sig dit han vill min lilla tiger..
Men så dimper huvudet ner i golvet och vrålet kommer igen..


Efter några sekunder har det gått över.. och han är lika nöjd och glad igen.. Men trött. Väldigt trött..




Han somnar i mitt knä och jag lägger ner honom i sin säng och går till köket och plockar undan. Efter en stund hör jag ett joller inifrån sovrummet och går in.. Han sömnvägrar igen..


Trots att han är så trött att han knappt orkar hålla ögonen öppna ska han busa och leka..
Han tippar omkull av trötthet och sliter i spjälorna för att ta sig upp igen..

Jag tar vagnen till hjälp. Fram och tillbaka över den där tröskeln, konstigt att den sitter kvar efter allt vagnåkande över den.. Men nu sover han gott där i och när han vaknat ska vi möta upp Tessan och Flisan.

Jag har pratat med min Farmor. Hon ska opereras i början på sommaren och jag hoppas hon blir bra igen.
Om jag är ledig ska jag åka till henne och hjälpa till. På nolltid.

Men nu ska jag packa skötväskan och göra oss redo för en ute tur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0