En speciell dag

Ikväll har Lovisa varit hit. Vi käkade och kollade reprisen på ensam mamma söker, körslaget och surrat en massa :) Super trevligt. Hon hade bakat en kladdkaka som vi mumsade på och när vi skulle se på filmen upptäckte jag att dosan var trasig, vilket betydde att vi var antingen var tvugna att se den med dansk text eller ingen text, då sket vi i det. Måste fixa det imorgon bitti, för jag vill se båda filmer jag hyrde :) Filmen uteblev alltså och då gav vi oss på ansiktisk maskerna istället som Lovisa hade med sig. Uppfriskande härligt :)

Vid elva ringde Johan, då ville dom komma hem. Lovisa var snäll och passade Theo så jag kunde åka och hämta dom. Skjutsade hem Matte sen hem till Vega igen. Då blev det mer surr, Theo somnade och Johan fick också en mask, haha..

Nu har Lovisa åkt hem, alla grabbar sover och jag sitter här. Ska krypa ner jag också, men jag kan inte sluta känna efter. Hemlängtan är enorm. Trots att jag har haft så otroligt trevligt ikväll kan jag inte låta bli att längta hem. För idag blev en väldigt Speciell Dag ;) Theos lilla tremänning kom till världen! Min kusin som också är en av mina bästa vänner blev idag mamma :) Jag undrar hur dom mår och längtar verkligen efter att få höra om förlossningen, träffa dom och få snusa på Lilla Nils Eskil Tjernberg. 8 Noveber blev en kanon bra dag.
Och skönt för Jessica att slippa vänta mer, nu är magen en degklump och inehållet ute, hon är nog lyckligare än någonsin just nu tror jag :) Känslan är att hoppa på ett tåg hem, men jag ser ingen direkt lösning på det heller, vem vet hur det ser ut sen? Dom måste ju få vara en familj och komma hem först, men 2 månader känns som väldigt lång tid just nu :) Har fått en super söt bild på lillkillen, men jag lär fråga innan jag lägger ut något.
Jag blev så klart glad att det var en grabb, då kan han och Theo lära sig jaga tillsammans, för den lille killen är född till jägare gissar jag ;)

Nu ska jag krypa ner och sova efter en kanon bra dag!








Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jisses så underbart att se att dom äntligen fått ut sitt lilla mästerverk =) Jätte roligt...

och ännu en pojk :D Vilket pojkår detta är alltså =)Du får hälsa så mycket och jag förstår att hemlängtan tränger sig på nu!



Vi hörs!



Stor kram

2009-11-08 @ 13:24:31
Postat av: Caroline

Kommer inte ni hem till Kajsa kavat?

2009-11-08 @ 15:39:16
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Förresten, det är klart Eskil är född jägare :p Dennis kommer nog lära upp han tidigt ;)

2009-11-08 @ 15:40:51
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0